امدادگران چهارمحال و بختیاری به پنج هزار و۹۳۲ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند

شهرکرد -ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش برف که از روز ۲۳بهمن‌ماه آغاز شده است ،امدادگران جمعیت هلال احمر استان تا کنون به پنج هزار و ۹۳۲ نفر حادثه دیده امدادرسانی کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، مسعود مثنوی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای بارش‌ها در استان ۴۴ حادثه شامل ۲۵ حادثه برف و کولاک، چهارحادثه جاده‌ای، ۱۰ حادثه ریزش آوار و ۱۱ مورد سیل و آب گرفتگی و یک مورد حادثه کوهستان توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد.

وی اظهار داشت: در ساعات اولیه بارش برف سنگین ،کولاک و مه شدید، امکان امداد هوایی وجود نداشت و به صورت زمینی به رهاسازی خودروها، امدادرسانی به مسافران در راه مانده و انتقال۹ مادر باردار به مراکز درمانی اقدام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام ۱۵۵ تیم عملیاتی با حضور ۵۵۸ امدادگر و نجاتگر و ۵۱ دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: در این مدت ۲۱۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۱۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مثنوی افزود: طی ۲ مرحله پرواز ۶۵۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۸۴۰تخته پتو ، ۱۰۷ تخته موکت ، ۹۲۶ کیلو نایلون ، ۶۶۰بسته مواد غذایی یک ماهه ، یکهزار قرص نان ، ۲۰۰ کیلو گرم خرما به مناطق تحت تاثیر بارندگی برف ارسال وتوزیع شد.

مثنوی گفت: در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر۲۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی و حضور ۸۳۵ امدادگر و نجات‌گر شامل ۱۷۶ نفر خواهر، ۶۵۹ نفر برادر و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار آماده خدمات رسانی به مردم و حادثه دیدگان استان هستند.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت و باعث مسدود شدن تعدادی از روستاهای این استان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha