۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85033058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: در فعالیت های سیاسی نیازمند اخلاق هستیم

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت :به تعبیر رهبر معظم انقلاب در فعالیت‌های سیاسی نیازمند اخلاق سیاسی هستیم و باید مراقب عقده‌گشایی‌ها و جناح‌بازی‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز جمعه در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور چین گفت: این سفر رهاوردهای زیادی دارد و مقدمات رشد و توسعه کشور را فراهم می‌کند.

هر دو رئیس جمهور می توانند یک شراکت راهبردی در حوزه سیاسی و اقتصادی برای ما ایجاد کنند و رایزنی‌های دولت در این زمینه قابل قدردانی است.

وی تاکید کرد: اما مهمتر از این رایزنی‌ها و سفرها این است که کشور از این تفاهم نامه ها بهره مند شود.

امام جمعه همدان اضافه کرد: کسانی که ارتباط کشور ما با چین در رابطه با برنامه جامع ۲۵ ساله را تحلیل می‌کنند، باید انصاف را در این زمینه رعایت کنند و کسی که با دولت مشکل دارد تحلیل‌های غیرمنصفانه نکند.

وی تصریح کرد: سیاست خارجی دولت در ارتباط با کشورهای مختلف، جای تشکر دارد اما کنترل تورم و افزایش ارزش پول بسیار مساله مهمی است.

امام جمعه همدان گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر در مورد کنترل تورم، افزایش و ارزش پول توصیه‌هایی داشتند و بارها اشاره کردند دولت و مسئولان زحمت‌های زیادی برای کنترل تورم می‌کشند.

آیت‌الله شعبانی موثقی با گرامیداشت فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: یکی از فلسفه های مبعث پیامبر بزرگوار اسلام رشد جامعه است که بدون اصلاح سیاسی و بدون اصلاح ساختارهای سیاسی امکان پذیر نیست، تحقق رشد و تکامل در جامعه یکی از لوازم اصلاح سیاست ورزی‌ها است.

وی اظهار داشت: کسانی که مدیریت اجتماعی در دست آنهاست و مرجعیت اجتماعی و سیاسی دارند، اصلاح نشوند به طور طبیعی تحقیق و آموزه‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

آیت‌الله شعبانی موثقی تاکید کرد: برخی افراد امروز کوچک ترین نقاط ضعف را برجسته و در رابطه با مسائل انتقاد و یا تخریب می‌کنند و نقاط قوت را نادیده می‌گیرند، این ها بر خلاف اخلاق سیاسی است و در فعالیت سیاسی نیازمند به اخلاق سیاسی هستیم.

وی بیان کرد: اگر نقاط ضعف واقعی می بینیم باید خیلی دلسوزانه و آرام تذکر بدهیم.

مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن را ناامید کردند

امام جمعه همدان حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را شکوهمند دانست و افزود: مردم سراسر استان همدان در این راهپیمایی حضور پررنگ، کم نظیر و بی نظیر داشتند و از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

آیت‌الله شعبانی موثقی با بیان اینکه مردم در این راهپیمایی دشمن را ناامید کردند، اظهار داشت: دشمن در همین ایام چند ماهه اخیر به دنبال خستگی و ناامیدی ملت و ایجاد یک شکاف بین مردم و حاکمیت بود، اما حضور مردم در این راهپیمایی، این تصویرسازی غلط و مخدوش برملا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: حضور مردم نشان داد، تصویرسازی دشمن و رسانه‌های دشمن از ملت ما یک تصویرسازی دروغین است.

آیت‌الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه حضور مردم به معنای این نیست که انتقاد ندارند، گفت: به هر اندازه که یک مسئول از اسلام فاصله بگیرد غیر انقلابی است و عمل هر مسئولی در عرصه‌های مختلف سیاست، اجتماعی یا فرهنگی با آموزه‌های دینی سنجیده می‌شود.

امام جمعه همدان در ادامه اظهار داشت: مردم از ترافیک سنگین خودروها در خیابان‌های شهر همدان گلایه‌مند هستند و یکی از مطالبات آنها در همین ایام مساله ترافیک در بعضی خیابان‌ها است‌.

آیت‌الله شعبانی موثقی افزود: در این مساله ترافیک مشکلاتی ایجاد کرده البته بخشی از مشکلات مربوط به فصل زمستان است.

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران که در صدر هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی سه روزه به چین سفر کرده بود، دیروز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه به کشور بازگشت.

رئیس جمهوری ایران در این سفر که بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت، با مقامات ارشد از جمله رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس کنگره خلق چین دیدار و درباره موضوعات راهبردی، روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

همچنین در جریان این سفر، ۲۰ سند همکاری در زمینه‌های کشاورزی، تجارت، گردشگری، حفاظت از محیط زیست، بهداشت، امداد رسانی، فرهنگ، ورزش و غیره در حضور روسای جمهور دو کشور امضا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha