نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای در یزد آغاز شد

یزد _ ایرنا _ نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای، جمعه شب در آیینی با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آغاز شد.

به گزارش ایرنا در این جشنواره بیش از ۲۰۰ مهمان و شماری از هنرمندان برجسته و شاخص کشور و از جمله جهانگیر الماسی و انسیه شاه حسینی حضور دارند.

دبیر جشنواره در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعا ۲ هزار و ۹۲۵ اثر به بخش های مختلف این جشنواره سه روزه واصل شد که ۵۵۰ اثر به مرحله داوری راه یافتند.

سید عباس فاطمی اظهار کرد: جشنواره یاد شده در بخش های رادیویی، سینمایی، تلویزیونی، سینما و فضای مجازی در محل سینما تک یزد به مدت ۲ روز اکران می شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره نیز در باغ جهانی دولت آباد برگزار می شود ،گفت :چهار کارگاه آموزشی و نشست استاندار یزد با هنرمندان از جمله برنامه جنبی جشنواره است .

فاطمی هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش سواد میراثی مخاطبان و استفاده حداکثری از ظرفیت ساختارهای مختلف رادیویی، سینمایی، تلویزیونی و فضای مجازی در معرفی میراث فرهنگی ملموس و ناملموس کشور بیان کرد.

جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی برای نخستین بار در سطح ملی در یزد آغاز شده و قرار است در دوره های بعدی به صورت منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شود تا کشورهای همسایه و جهان با ثروت عظیم فرهنگی ایران آشنا شوند.

استان یزد دارای ۶ اثر ثبت‌ شده در فهرست جهانی یونسکو است و تاکنون ۱۹۶۴ اثر فرهنگی و تاریخی آن در چهار حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که ۱۷۰۵ اثر در حوزه غیرمنقول، ۶۹ اثر در حوزه منقول، ۱۳۶ اثر در حوزه ناملموس و ۵۴ اثر در حوزه طبیعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha