درخشش ساواته کارهای استان فارس در پیکارهای بین‌المللی رزمی مجازی + فیلم
تیم ساواته فارس

شیراز-ایرنا- ورزشکاران نوجوان استان فارس با درخشش در پیکارهای بین المللی که به صورت مجازی برگزار شد، پنج مدال رنگارنگ کسب کردند.

نایب رییس کمیته ورزش رزمی ساواته فارس شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: دراین رقابت ها حدود ۴۰ هزار رزمی کار از سراسر جهان شرکت کردند و در مجموع هشت مدال توزیع شد که سهم ورزشکاران فارس پنج مدال بود، اتریشی ها نیز ۲ مدال گرفتند و یک مدال هم سهم فیلیپین شد.

پریا حیدری ادامه داد: ماهان راستی در بخش مکس فیت (max fit) رده سنی زیر ۱۶ سال مدال نقره را بر گردن آویخت و سیده آیسان رضایی هم در بخش‌های تلنت شو (talent show) و مکس فیت (max fit) یک نشان نقره و یک برنز گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین آرشام بهمنی در بخش مکس فیت (max fit) رده سنی زیر ۱۴ سال مدال برنز را به خود اختصاص داد و سیده آیسودا رضایی در بخش مکس فیت (max fit) رده سنی زیر ۱۵ مدال برنز گرفت.

مربیگری تیم ایران را در این رقابت ها وحید سنایی که شیرازی است بر عهده داشت .

رشته ساواته چیست

رشته ساواته یک هنر رزمی است که به آن بوکس فرانسوی هم گفته می شود و ورزشکاران در رینگ بوکس با استفاده از دستکش و ضربات دست و پا به مبارزه می پردازند و این رشته بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

این رشته از سال ۸۷ در فارس شروع به کار کرد و طی این مدت وحید سنایی، علی جمالی و سید علی هاشمی موفق شده اند مدال طلای آسیا را کسب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha