۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85033439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم بارندگی و کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی

۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85033439
تداوم بارندگی و کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بارندگی تا عصر امروز در این استان ادامه دارد و دمای هوا نیز کاهش می‌یابد.

فاطمه زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته ایستگاه درمیان از توابع شهرستان درمیان با ثبت ۱۸ میلیمتر رکورددار بارش‌ها بوده است.

وی گفت: بارندگی در ایستگاه‌های خلف ۱۷ میلیمتر، دُرح ۱۶ میلیمتر، گزیک و ایستگاه فرودگاهی بیرجند ۱۱ میلیمتر، جنوب بیرجند ۱۰ میلیمتر، حصاردار هفت میلیمتر، مختاران و ماژان پنج میلیمتر، اسدیه چهار میلیمتر، کلاته گاویج ۲ میلیمتر و دستگرد کمتر از یک میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: با این وجود بیشترین حجم بارندگی‌ در ایستگاه‌های شهرستان مرزی درمیان به ثبت رسیده است.

وی گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی تا عصر امروز به‌ویژه در نیمه شرقی و نواحی مرکزی استان بارش باران، گاهی رعد و برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و در جاه‌های کوهستانی کاهش دید افقی بر اثر تشکیل مه قابل پیش‌بینی است.

زارعی اظهار داشت: به لحاظ دمایی نیز تا صبح فردا ادامه روند کاهش دما، وقوع سرما و یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته سردترین ایستگاه‌ فردوس با کمینه صفر درجه و گرمترین ایستگاه بندان با بیشینه دمای ۲۸ درجه بوده است گفت: در این مدت تغییرات دمایی در مرکز استان بین هفت و ۱۳ درجه به ثبت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha