۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85033871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یونیسف: بحران یمن ۸ میلیون کودک را از تحصیل محروم کرده است

تهران- ایرنا- صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که بحران در یمن، بیش از ۸ میلیون کودک یمنی را از حق برخورداری از آموزش و تحصیل محروم کرده است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یونیسف هشدار داد که آینده میلیون‌ها کودک یمنی به خاطر محرومیت از تحصیل در نتیجه جنگ در این کشور در خطر است.

یونیسف با بیان اینکه جنگ یمن ۸.۱ میلیون کودک در این کشور را از تحصیل بازداشته و آینده آنها را به خطر انداخته، تأکید کرد که تحصیل حق هر کودک و اولویت یونیسف است.

گزارش آماری صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نشان می‌دهد که تعداد کودکان یمنیِ قربانیِ تجاوزگری ائتلاف سعودی به یمن از مرز ۱۱ هزار نفر فراتر رفته است.

بر اساس آمار یونیسف، در مجموع سه هزار و ۷۷۴ کودک یمنی شهید و ۷ هزار و ۲۴۵ کودک دیگر مجروح شده‌اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که بار دیگر تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha