جباری: دبل قهرمانی ذوب‌آهن با اراده پولادین وزنه‌برداران رقم خورد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن گفت: دبل قهرمانی نتیجه تلاش و اراده پولادمردان ذوب‌آهن بوده و سختی‌های زیادی در مسیر این قهرمانی‌ها داشتیم اما در نهایت موفق شدیم در ۲ رده سنی سکوی نخست لیگ برتر این رشته را فتح کنیم.

فینال رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری در اهواز برگزار و تیم ذوب‌آهن اصفهان موفق شد در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان عنوان قهرمانی را از آن خود کند. قهرمانی این تیم در شرایطی رقم خورد که گاندوها در هفته نخست لیگ برتر یکی از بهترین مهره‌های خود (سیدرسول معتمدی) را از دست داده و ۵۶ امتیاز هم از رقیبان خود در لیگ عقب افتادند. همچنین تیم ذوب‌آهن در آستانه فینال لیگ برتر با اعتصاب شماری از وزنه‌برداران روبه‌رو شد.

علی جباری در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به سختی های پیش‌روی این تیم گفت: کسی تصور قهرمانی ذوب‌آهن را نداشت اما من به توان ستارگان این تیم باور داشتم و در نهایت نماینده اصفهان در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان به سکوی قهرمانی رسید.

متن کامل این گفت وگو را با هم می‌خوانیم:

بعد از مصدومیت سیدرسول معتمدی و مشکلات اقتصادی کسی تصور قهرمانی ذوب‌آهن را در لیگ برتر وزنه‌برداری نداشت. این اتفاق مهم چگونه رقم خورد؟

ذوب‌آهن در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان قهرمان شد و این خیلی مهم بود. شاید برخی تصور این قهرمانی را نداشتند چون ۵۶ امتیاز از رقیبان عقب افتادیم و یک وزنه‌بردار ما نیز مصدوم شد. من به بچه‌های تیم گفتم اگر بتوانیم فاصله امتیازی را کم کنیم بی‌تردید در هفته پایانی قهرمان خواهیم شد. ما این فاصله را به ۳۰ امتیاز رساندیم و در هفته پایانی نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم. با وجود مشکلاتی که در زمان اردو بود بچه‌های تیم با تمام توان روی تخته رفتند و توانستند رکوردهای خوبی را به ثبت برسانند.

اعتصاب به خاطر مشکلات مالی نیز کار شما را سخت کرد...

بله شرایط بدی ایجاد شده بود اما با تدبیر مسئولان باشگاه ذوب‌آهن حل شد. آنان به وزنه‌برداران چک تضمینی دادند که زمان پرداخت آن روزهای نخست اسفندماه است. ما چند مهره را در اختیار نداشتیم اما با تمرینات خوب توانستیم در قله وزنه‌برداری لیگ برتر قرار بگیریم. اردوها و تمرینات تیم دیر شروع شد و این موجب اُفت بدنی برخی از ورزشکاران ما شده بود.

در مسیر قهرمانی یک رقابت سخت با شرکت ملی حفاری داشتید و این رقابت تا آخرین وزن ادامه داشت.

این دوره یکی از دوره‌های جذاب‌ لیگ برتر بود و تا حرکت پایانی دسته فوق سنگین هیچ چیزی مشخص نبود و احتمال تغییر قهرمان لیگ برتر وزنه‌برداری وجود داشت. اما مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی توسط علیرضا یوسفی مهر تاییدی بر قهرمانی تیم ذوب‌آهن بود. من در این چند سال مربیگری رقابت حساسی مانند هفته پایانی لیگ برتر وزنه‌برداری تجربه نکرده بودم.

تغییر وزنه‌های علی جباری در حرکت دوضرب فوق سنگین علی داودی را در تله گرفتار کرد.

علی داودی در یکضرب به عنوان دوم رسیده بود و اگر در دوضرب و مجموع مقام اول را کسب می‌کرد بی تردید قهرمانی ما سخت بود. من وزنه‌ها را با توجه به نتیجه نهایی تیم تغییر دادم و علیرضا یوسفی نیز به خوبی توانست از پس وظایف محوله برآید. ما نباید اجازه می‌دادیم که علی داودی همزمان عنوان نخست دوضرب و مجموع را کسب کند و این کار را به خوبی انجام دادیم. یوسفی وزنه‌بردار توانمندی است و می‌تواند در آینده یکی از امیدهای ایران در سطح آسیا و جهان باشد.

اما یک‌ضرب یوسفی پاشنه آشیل او است؛ این مشکل چگونه رفع می‌شود؟

علیرضا یوسفی دوضرب‌زن خوبی است و رکورددار جوانان جهان در دوضرب به شمار می‌رود اما در یک‌ضرب نیاز به تلاش و تمرین زیادی دارد تا بتواند به خوبی در عرصه آسیایی و جهانی رقابت کند. باور دارم او با تمرین و ممارست این مشکل را برطرف می کند. یوسفی مدال طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان را دارد.

به نظر شما، اگر سیدرسول معتمدی مصدوم نمی‌شد کار ذوب‌آهن برای قهرمانی راحت‌تر نبود؟

سید رسول محصول باشگاه ذوب‌آهن است و از جوانان این تیم بوده؛ او در زمان مسابقات با ما در ارتباط بود و به بچه‌ها روحیه می‌داد. وی یکی از نابغه‌های وزنه‌برداری است که از سال ۱۳۹۳ در باشگاه فعالیت دارد. من از او تشکر می‌کنم و قهرمانی تیم را به پدیده وزنه‌برداری ایران و جهان تقدیم می‌کنم. مصدومیت معتمدی ما را از قهرمانی دور کرد اما اراده پولادین وزنه‌برداران موجب دبل قهرمانی شد.

تیم به جام باشگاه‌های آسیا اعزام خواهد شد؟

هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. باید کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا تصمیم بگیرد. اگر قرار بر برگزاری این رقابت‌ها باشد برای اعزام مشکلی نداریم.

در سال‌های گذشته سهراب مرادی دارنده مدال طلای جهان و المپیک هم عضو تیم ذوب‌آهن بود؛ از این نابغه وزنه‌برداری خبری در دست دارید؟

سهراب یکی از نوابغ وزنه‌برداری ایران و جهان است که متاسفانه به خاطر مصدومیت مدتی خانه‌نشین بود. تا قبل از فینال لیگ برتر با او در ارتباط بودم و در حال تمرین است. شرایط خوبی دارد و تمریناتش را در تهران پیگیری می‌کند و امیدوارم بتواند هر چه زودتر به تیم ملی بازگردد. وزنه‌برداری ایران به سهراب مرادی و رکوردهای بی‌نظیرش نیازمند است.

احتمال بازگشت علی جباری به تیم ملی وزنه‌برداری وجود دارد؟

من چند مقطع در تیم ملی بودم و حتی به عنوان سرمربی در رده سنی جوانان فعالیت داشتم اما تیم مدیریتی جدید تمایل به همکاری نداشت. اکنون نیز آماده بازگشت به تیم ملی هستم و اگر مسوولان فدراسیون بخواهند مشکلی برای کمک به تیم ندارم اگر هم نخواهند برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha