حسام آسیابان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقتی اتوبوس ها مسافر خود را از شهرهای دور مانند تبریز به مشهد می آورند برای بازگرداندن مسافرشان باید یک سرخالی بیایند که مقرون به صرفه نیست لذا هنگام اتمام تعطیلات با موج بازگشت زائران و مسافران از مشهد روبه رو می شویم.
وی گفت: در روزهای اخیر نیز مشهدالرضا با موج بازگشت مسافران مواجه شد، لذا شرکتهای حمل و نقل آن دسته از ناوگان درون استانی را که قابلیت سیر در مسیر تهران را داشتند، به این بخش اختصاص دادند تا اتوبوس های تهران مسافران مقاصد دورتر مانند تبریز را از مشهد بازگردانند.
دبیر هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای حمل و نقل مسافر مشهد و حومه ادامه داد: تغییرات یاد شده موجب کمبود اتوبوس در مسیرهای داخلی استان مانند مشهد - سبزوار و مشهد - نیشابور شد لذا شاهد عدم عرضه بلیت مسیرهای درون استانی بر روی پایگاه های فروش بلیت هستیم.
آسیابان بیان داشت: البته در حال حاضر تعدادی اتوبوس در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد برای انتقال مسافران درون استانی استقرار یافته اند اما به دلیل محدود بودن اتوبوس ها، فروش بلیت اینترنتی امکان پذیر نیست.
وی ابراز امیدواری کرد که با انتقال همه مسافران مناطق دوردست برون استانی به شهرهایشان طی امروز و فردا، مشکل کمبود اتوبوس در مسیرهای درون استانی برطرف شده و شرکتهای حمل و نقل مسافر عرضه دوباره بلیت روی سایتهای اینترنتی فروش را از سر بگیرند.
با این حال مسوولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در گفت و گو با ایرنا علت عدم فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در مسیرهای درون استانی را اختلال سرورهای شرکتهای حمل و نقل در زمان اعمال برخی تغییرات ماهانه عنوان کرده اند.
تعدادی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از عدم فروش اینترنتی بلیت اتوبوس درون استانی طی روزهای اخیر به شهرهای پرجمعیتی مانند سبزوار و نیشابور گلایه کرده و خواستار چاره اندیشی مسوولان در این خصوص شدند.
نظر شما