هزار و ۳۷ زندانی امسال از ندامتگاه‌های استان سمنان آزاد شدند

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: هزار و ۳۷ زندانی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دی ماه با اعمال ارفاق‌های قانونی از ندامتگاه‌های سراسر استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جعفر عبدالهی روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ ارفاق‌های قانونی مشتمل بر تخفیف مجازات، آزادی مشروط، تعلیق مجازات و اعسار از پرداخت یکجای محکومیت های مالی، در محاکم قضایی منتهی به صدور آراء قضایی شد و تعداد هزار و ۳۷ زندانی از ندامتگاه های استان آزاد شدند.

رییس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان به‌دنبال بازکردن بدون ضابطه درِ زندان ها نیست، بلکه حفظ و تأمین امنیت جامعه را مهم می داند و چنانچه هریک از افراد مشمول ارفاق قانونی مرتکب جرم جدیدی شود، مجازات های سنگین تری در انتظارشان خواهد بود.

وی بیان کرد: در ادامه نظام مند کردن آزادی زندانیان با استفاده از ارفاق‌های قانونی پس از تهیه و تدوین دستورالعمل جامع تشریح نظام اعمال نهادهای ارفاقی برای زندانیان واجد شرایط و ابلاغ به تمامی مقامات قضایی سراسر استان، وحدت رویه در اجرای این موضوع در محاکم قضایی حاکم شد.

وی به هدف از تهیه و تدوین دستورالعمل جامع ایجاد رویه واحد در اعمال ارفاق‌های قانونی اشاره و تصریح کرد: به منظور اجرای مأموریت های سند تحول و تعالی قضایی سال جاری در موضوع رسیدگی و نظارت بر احوال زندانیان و امور زندان به مسئولان زندان‌های استان تاکید شد در جلسات شورای طبقه بندی درخواست‌های مددجویان به صورت مستمر برای بررسی بهره مندی از ارفاق‌های قانونی دریافت و پس از احراز شرایط اولیه، جهت صدور تصمیم قانونی به محاکم قضایی ارائه شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: مقام‌های قضایی پس از بررسی شرایط مددجو براساس مدارک و مستندات منعکس در پرونده اعم از نوع جرم و مجازات تعیین شده و پیش بینی اصلاح و عدم ارتکاب جرم مجدد وی در آینده، هوشمندانه با اعمال ارفاق‌های قانونی، بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه و خانواده‌شان را فراهم می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha