بازسازی ۲ مدرسه تخریبی در روستای بدلان و فیرورق خوی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بازسازی ۲ مدرسه تخریبی بر اثر زلزله هشتم بهمن امسال در روستای بدلان و فیرورق از توابع شهرستان خوی با تخصیص اعتبارات آغاز شد.

علی مطهری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مدارس مناطق زلزله‌زده خوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات احداث این ۲ مدرسه با اعتبار اولیه ۷۰ میلیارد ریال برای شبانه روزی روستای فیرورق و ۵۰ میلیارد ریال نیز برای مدرسه بدلان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد ریال اعتبار نیز در اختیار مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خوی قرار داده شده است تا در هر مدرسه نیاز به تعمیرات بود، هزینه شود، اضافه کرد: این میزان اعتبار ویژه واریز شده، بیش از نیاز منطقه خوی و برای تعمیرات جزیی مدارس است.

بازسازی ۲ مدرسه تخریبی بر اثر زلزله در خوی آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه برای تعمیرات اساسی مدارس دولت مصوبات خوبی دارد، گفت: با پیگیری استاندار به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش استان ۱۰۰ میلیارد ریال تنخواه نیز در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفته تا تعمیرات مدارس با سرعت بیشتری انجام شود.

مطهری با اشاره به اینکه ۲۲۴ کلاس در خوی بر اثر زلزله دچار آسیب شده‌اند، اظهار کرد: مابقی مدارس مشکلی ندارند و یا مشکلات آنها بسیار جزیی است که نمی‌تواند دلیلی برای بهره مند نشدن دانش آموزان از آموزش‌های حضوری باشد.

وی یادآور شد: طبق بررسی‌های میدانی انجام شده ۹۵ درصد کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خوی در محل کار و مدارس دایر حضور دارند و سعی می‌شود روند آموزش حضوری تعطیل نشود.

بازسازی ۲ مدرسه تخریبی بر اثر زلزله در خوی آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید با پیشقدم شدن در روند عادی سازی زندگی و شرایط تحصیلی دانش آموزان منطقه خوی به بازگشت مردم به زندگی روزمره کمک کند.

به گزارش ایرنا، با وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی تعدادی از منازل و مدارس دچار آسیب شدند.

روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از سه هفته همچنان ادامه دارد.

براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha