۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85034260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جانمایی مکان انباشت زباله های صنعتی در اشتهارد

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85034260
جانمایی مکان انباشت  زباله های  صنعتی در اشتهارد

کرج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد استان البرز اعلام کرد: مکان نگهداری و انباشت زباله های تولیدی صنعتی و خانگی در این شهرستان تعیین و جانمایی شد.

حشمت الله کوثری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتهارد با برخورداری از سه شهرک بزرگ صنعتی ، یکی از قطب های مهم صنعتی استان البرز و کشور است که توجه به موازین زیست محیطی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی جنوب غربی اشتهارد با مشکلات خاص زیست محیطی در بخش پسماند، پساب و هوا مواجه است، گفت: با جانمایی مکان انباشت زباله های صنعتی بخش عمده مشکلات زیست محیطی شهرستان اشتهارد برطرف می شود.

کوثری یکی از آلاینده های زیست محیطی که منجر به آلودگی خاک و منابع زیرزمینی آب می شود را پسماند شهرک های صنعتی شهرستان اشتهارد دانست و بیان کرد: از سال ۱۳۹۹ به موضوع پسماندهای عادی و ویژه شهرک های صنعی اشتهارد ورود کردیم که در نتیجه مکانی برای انباشت این زباله ها جانمایی شد.

تعیین الزامات برای واحدهای ریخته گری در اشتهارد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد با بیان اینکه اکنون ۳۰ واحد ریخته گری در شهرک صنعتی اشتهارد استقرار دارند، گفت: الزاماتی برای پیشگیری از آلایندگی این واحد های ریخته گری الزاماتی تعیین شده است .

نظارت ها و پایش ها در سال ۱۴۰۱ به صورت ویژه انجام شد

کوثری در ادامه به اقدامات پایشی و نظارتی از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان اشتهارد اشاره کرد و افزود: امسال سعی شد پایش و نظارت به صورت ویژه داشته باشیم به طوریکه تا پایان دی ماه ۷۴۵ مورد پایش و نظارت در حوزه آب، خاک و هوا داشتیم که نسبت به سال گذشته که ۲۷۵ مورد انجام شد، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی در خصوص صدور اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده نیز گفت: ۴۴۰ اخطاریه در ده ماهه امسال در این شهرستان صادر شد که در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۲ مورد بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه آلایندگی و تخریب زیست محیطی مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در سه شهرک صنعتی شهرستان اشتهارد استقرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha