۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85034315
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اطلاعات انبار ۱۱۹ داروخانه خراسان شمالی در سامانه صمت ثبت شد

بجنورد- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اطلاعات انبار ۱۱۹ داروخانه خراسان شمالی در سامانه سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت شده و آمار داروهای موجود در این انبارها کنترل می شود.

دکتر سید علی وکیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اینک نیز ۷۰۰ نوع دارو از مرحله ورود به استان تا فروش با نظارت سازمان غذا و دارو خراسان شمالی کنترل می‌شود.

وی با اشاره به سهم دارویی استان در کشور، گفت: سهم داروی خراسان‌شمالی یک درصد از سهم دارویی کشور است و اینک تنها سه شرکت پخش دارو در استان برای توزیع دارو بین داروخانه ها فعالیت می کنند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: برای افزایش سهم دارویی استان تاکنون پیگیری های زیادی انجام شده است و یکی از درخواست های حوزه غذا و دارو در سفر رییس جمهور به استان نیز همین امر بود.

وکیلی با اشاره به عدم حضور شرکت های مادرپخش دارویی در خراسان شمالی، تصریح کرد: شرکت های مادر پخش دارو تمایلی برای فعالیت در استان ندارند و دلیل آن را نیز نبود صرفه اقتصادی فعالیت در این منطقه اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه کمبود برخی داروها در خراسان شمالی، تنها محدود به این استان نیست، گفت: استان با ورود به پیک آنفلوانزا در ۲ اخیر با مشکلاتی مواجه بود که با شروع توزیع منظم آنتی بیوتیک ها این مشکل در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان مدیریت شد.

وکیلی افزود: تهیه داروهای آنتی‌بیوتیک با نسخه پزشک در استان به راحتی انجام می شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
اکنون ۱۱۹ واحد داروخانه در ۹ شهرستان استان یک میلیون نفری خراسان شمالی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha