گردنه "کلوسه" فریدونشهر اصفهان در حال بازگشایی است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: با تثبیت شرایط جوی، عملیات برفروبی و بازگشایی محور گردنه "کلوسه" در شهرستان فریدونشهر با تلاش شبانه‌روزی راهداران در حال انجام است.

فرزاد دادخواه، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تثبیت شرایط جوی از اواخر هفته گذشته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عملیات بازگشایی گردنه کلوسه را با تلاش بی‌وقفه راهداران پیش بُرد و در صورتی که با بارش و کولاک مجدد مواجه نشویم، این مسیر تا آخر هفته جاری باز می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌های گسترده در روزهای اخیر و نیز ریزش بهمن در این گردنه، ارتفاع برف را در برخی نقاط به ۴ تا ۶ متر رساند که این امر عملیات بازگشایی این گردنه را با مشکل روبه‌رو کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر راه هفت روستای منطقه پشت‌کوه فریدونشهر بدلیل ریزش بهمن در گردنه کلوسه بسته شده است، افزود: گردنه کلوسه که ارتباط روستاهای کلوسه، وستگان، دورک، کاهگانک، کاهگان بالا، گاهگان پایین و وزوه را با سایر نقاط شهرستان فریدونشهر برقرار می‌کند در بیشتر روزهای زمستان بدنبال سقوط بهمن و بارش برفِ سنگین مسدود می‌شود.

وی با قدردانی از توجه مدیریت استان برای فراهم کردن ماشین آلات مورد نیاز گفت: بدلیل بارش برف و کولاک در هفته گذشته، تردد در این گردنه، بسیار سخت بود و بلافاصله پس از عملیات برفروبی و بازکردن مسیر، نیم ساعت بعد بر اثر کولاک دوباره، آن مسیر بازهم مسدود می‌شد.

دادخواه خاطرنشان کرد: این مشکل در بیشتر فصول سرد سال در این منطقه بعنوان یکی از مُرتفع‌ترین نقاط کشور وجود دارد و بدلیل ارتفاع زیاد برف، ریزش بهمن و کمبود ماشین‌آلات راهداری، لازم است روند صدور مجوز لازم برای احداث تونل گردنه کلوسه تسریع و عملیات اجرایی این طرح با مساعد شدن شرایط جوی از اوایل سال آینده آغاز شود.

گردنه کلوسه در شهرستان فریدونشهر با ترانشه‌های دوطرفه، یکی از مُرتفع‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود.

شهرستان سردسیر فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha