۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85034494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای عضو در سبزوار ۳۰ درصد افزایش یافت

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷
کد خبر: 85034494
اهدای عضو در سبزوار ۳۰ درصد افزایش یافت

سبزوار - ایرنا - سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از ابتدای امسال ۱۳ مورد اهدای عضو در سبزوار انجام شده که این‌ میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین فهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: میزان اهدای عضو در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی ماههای گذشته ۲۶ مورد به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت اعلام شده، که این رقم در بازه زمانی مشابه سال قبل ۲۰ مورد بوده است.

وی افزود: در سال جاری علاوه بر اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، سه مورد اهدای قلب در دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت که این رقم در سال گذشته تنها یک مورد بوده است.

دکتر فهیمی افزود: به لحاظ اهمیت موضوع اهدای اعضا و نجات جان بیماران نیازمند به عضو، اقدام اهدا کنندگان و رضایت خانواده‌های آن‌ها بسیار ارزشمند و قابل قدردانی است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه گفت: تاکنون ۴۸ هزار نفر در سبزوار کارت اهدای عضو دریافت کرده اند که لازم است در این کار خیر بیش از گذشته فرهنگ سازی و مشارکت صورت گیرد.

دکتر فهیمی ادامه داد: در یک دهه اخیر با فرهنگ سازی خوبی که در بخش دریافت رضایت از خانواده های بیماران مرگ مغزی صورت گرفت، ۱۰۷ مورد اهدای اعضای مختلف بدن در سبزوار انجام شده است.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha