۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85034546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت طی ۲ سال اخیر به یک هزار و ۷۰۰ روستا در خوزستان آبرسانی کرده است

اهواز- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: دولت طی۲ سال اخیر به ۱۷۰۰ روستا در استان طی آبرسانی کرده است.

به گزارش ایرنا محمد رضا کرمی نژاد یکشنبه در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به روستای جسانیه بزرگ اهواز با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم برای حل مشکل آبرسانی و فاضلاب در استان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است بیان‌‍کرد: از بین این تعداد روستای آبرسانی شده، ۹۲۳ روستا دچار تنش آبی و یا فاقد سیستم آبرسانی بودند.

وی همچنین به پروژه آبرسانی روستاهای جسانیه بزرگ اشاره کرد و گفت: آب شرب این روستاها از طرح غدیر تامین شده است که شوری آب در این منطقه یک‌هزار و ۷۰۰ میکروموس بر مترمکعب برآورد می‌شد.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، با افتتاح این طرح میزان شوری آب به ۷۰۰ میکروموس بر مترمکعب کاهش یافته است.

انحلال شرکت آبفای روستایی اقدام اشتباه دولت قبل بود

در ادامه این مراسم سرپرست فرمانداری اهواز ضمن قدردانی از حضور پرشور شهروندان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیان‌کرد: اهواز جزء کلانشهرهایی بود که در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیشترین میزان حضور مردم را داشته است.

احمد موالی زاده افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی است که مردم آن را به عنوان حکومت الهی پذیرفته‌اند و به همین دلیل باید قدر این حکومت را دانست.

وی با بیان اینکه این مردم بسیار بزرگوار هستند و سطح بالایی دارند اظهارداشت: مردم ایران با وجود همه مشکلات همواره در صحنه بوده‌اند و این وظیفه مسئولان را سنگین تر می‌کند.

سرپرست فرمانداری اهواز به گلایه‌مندی چند روز پیش اهالی جسانیه بزرگ مبنی بر گِل‌آلود شدن آب شرب منطقه اشاره کرد و گفت: لازم می دانم که بابت بروز چنین مشکلی در تامین آب منطقه از مردم و اهالی جسانیه عذرخواهی کنم.

موالی‌زاده با بیان اینکه این دولت نگاه ویژه‌ای به این استان دارد اظهارداشت: در این دولت، رییس جمهور تاکنون پنج بار به خوزستان سفر کرده است و مسئولان شهرستانی و استانی نیز باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان در دست پییگیری است افزود: اعتبار مصوبات سفر رییس جمهور به استان ۳۶۰ هزار میلیارد ریال است و به جد به دنبال این هستیم تا سهم خوزستان پرداخت شود.

سرپرست فرمانداری اهواز با تاکید بر اهمیت آبرسانی به مناطق محروم بیان داشت: انحلال شرکت آبفای روستایی اقدام اشتباهی بود که همین موضوع زمینه‌ای برای گلایه‌مندی از دولت قبل را فراهم آورده است.

موالی‌زاده بیان داشت: این اقدام، مشکلات زیادی در حوزه فاضلاب و آبرسانی به روستاها را به وجود آورده است.

موالی زاده افزود: متاسفانه درشهرستان اهواز بیشتر نگاه‌ها به شهر بوده و به توسعه روستایی توجه لازم نشده است؛ به همین دلیل شاهد عقب ماندگی هایی در توسعه روستاهای اهواز هستیم.

امروز پروژه آبرسانی به ۱۴ روستای منطقه جسانیه بزرگ از توابع بخش مرکزی اهواز افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha