۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85034643
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

لاپید: اصلاحات قضایی کابینه، آمریکا را وحشت‌زده کرده است

تهران-ایرنا- نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی با انتقاد مجدد از طرح اصلاحات قضایی کابینه این رژیم نسبت به تیرگی روابط میان واشنگتن و و رژیم اشغالگر در پی این اقدامات ابراز نگرانی کرد و گفت: واشنگتن از آنچه اینجا اتفاق می‌افتد وحشت زده و مبهوت است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری المیادین، یائیر لاپید نخست وزیر سابق صهیونیستی و رئیس فعلی اپوزیسیون این رژیم با هشدار نسبت به طرح اصلاحات قضایی کابینت تندرو این رژیم، گفت که این طرح اقتصاد و امنیت رژیم اسرائیل را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: "اسرائیل در حال از دست دادن آمریکا و آسیب وارد شدن به اقتصاد است." واشنگتن از آنچه اینجا اتفاق می‌افتد وحشت زده و مبهوت است و من هم همینطور.

لاپید افزود: اگر آنها (کابینه) به کاری که الان انجام می‌دهند ادامه دهند، همه چیز روی سر ما فرو می‌ریزد، بنابراین پیش از بررسی طرح اصلاحات، آن را کنار بگذارید.

وی ادامه داد: اقدامات کابینه بنیامین نتانیاهو تبعات زیادی را برای اسرائیل به همراه خواهد داشت که علاوه بر پیامدهای اقتصادی متضرر شدن روابط با آمریکا مهم‌ترین پیامد این اقدامات است که خطرناک‌تر از وقوع جنگ است.

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست نتانیاهو از زمان روی کار آمدن یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده است که از نظر جناح اپوزیسیون و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

"اسحاق هرتسوگ" رئیس‌ رژیم صهیونیستی چندی پیش با اظهار نگرانی اذعان کرد که این رژیم در چنگال یک اختلاف‌نظر بزرگ قرار دارد و ممکن است از هم بپاشد.

هرتزوگ ۲۴ بهمن ماه جاری نیز در اظهاراتی خطاب به صهیونیستها درخصوص بروز درگیری و جنگ داخلی در سایه پافشاری کابینه راستگرای نتانیاهو برای ایجاد اصلاحات قضایی در راستای محدود کردن اختیارات دستگاه قضایی این رژیم هشدار داد و گفت که همه امروز می دانند که رژیم صهیونیستی اکنون بر روی بشکه باروت است و به سمت یک درگیری و جنگ داخلی خشونت آمیز درحال حرکت است.

هرتزوگ خطاب به صهیونیست ها افزود: ما در آستانه یک جنگ داخلی هستیم و انفجار بشکه باروت نزدیک تر از هر زمان دیگری شده است و شما (برای پایان اختلافات) خواهش می کنم زیرا به اندازه کافی تهدیدات خارجی داریم و هر نوع خشونت علیه سران صهیونیست و حامیان آنها خط قرمز است.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو روبه گسترش است و برای هفته‌های متمادی، صهیونیست‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند تا مانع از تحقق اصلاحات قضائی مورد نظر وی شوند.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند. شب قبل نیز هزاران نفر از صهیونیست ها در اعتراض به همین اصلاحات قضایی به خیابانها آمدند. برخی منابع شمار صهیونیست های شرکت کننده را تا ۲۵۰ هزار نفر برآورد کردند.

این تظاهرات‌ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha