۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85035173
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیست اسکی فریدونشهر  اصفهان تا پایان فروردین ۱۴۰۲ فعال است

اصفهان- ایرنا- رییس هیات اسکی اصفهان گفت: با توجه به بارندگی‌های گسترده امسال به ویژه برف در استان، پیست اسکی فریدونشهر واقع در غرب اصفهان تا پایان فروردین ۱۴۰۲ فعالیت خواهد داشت.

محمود یَسِلیانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی‌ها بارش‌ها در ماه جاری نیز تداوم دارد، لذا استفاده از پیست به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز ورزشی و تفریحی غرب استان در بهار سال آینده نیز مقدور خواهد بود.

وی ادامه داد: بارش‌های هفته گذشته، وزش باد، انسداد برخی راه‌ها و احتمال بروز سوانح مختلف سبب شد که پیست روز جمعه تعطیل شود، اما بازگشایی مسیرها و بازگشت هوای آرام، از سرگیری فعالیت آن از روز شنبه را به همراه داشت.

رییس هیات اسکی اصفهان اضافه کرد: حضور مردم و ورزشکاران در پیست نسبت به سال قبل که البته با محدودیت‌های کرونایی هم رو به رو بودیم، افزایش چشمگیری پیدا کرده است و امیدواریم این روند باز هم ادامه پیدا کند.

یَسِلیانی درباره میزان حوادث و مصدومیت‌ها در پیست اسکی اظهارداشت: با فرهنگ‌سازی، تذکر متولیان حاضر در پیست، افزایش آگاهی عمومی و همکاری مسوولان قضایی و انتظامی، تیوب سواری به کمترین مقدار خود در سال‌های اخیر رسیده و تفریحات دیگر مانند سورتمه و لوژ سواری جای آن‌ها را گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در پیست اسکی فریدونشهر حادثه و مصدومیت ناشی از تیوب سواری نداشته‌ایم و افزایش تفریحات جایگزین سبب بهبود شرایط و سرگرمی‌های بی‌خطر برای مردم خواهد شد.

رییس هیات اسکی تصریح کرد: پیست اسکی فریدونشهر به عنوان اصلی‌ترین پیست استان با مدیریت بخش خصوصی با مساحت بالغ بر ۷۰ هکتار در۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان، در سه کیلومتری فریدونشهر در دامنه کوه "تسیخه" قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه دارد.

در این منطقه حدود ۸۵ مربی در رشته‌های "آلپاین" و "اسنوبورد" (از زیرمجوعه‌های رشته اسکی) و یک هزار ورزشکار در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند.

در ایران بالغ بر ۵۰ هزار نفر به رشته‌های مختلف اسکی می‌پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha