۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85035191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف و توقیف سلاح در فرودگاههای آمریکا طی سال ۲۰۲۲ رکورد زد

تهران-ایرنا- همزمان با افزایش نگرانی افکار عمومی آمریکا از تکرار خشونت های مسلحانه در این کشور، اداره امنیت حمل و نقل (TSA) آمریکا در سال ۲۰۲۲ با کشف ۶ هزار و ۵۴۲ قبضه سلاح در اماکن بازرسی فرودگاه های سراسر این کشور، رکورد تازه ای را به ثبت رساند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای شبکه خبری فاکس نیوز روز گذشته گزارش داد: تعداد سلاح هایی که در سال گذشته میلادی در فرودگاه های آمریکا رهگیری و ضبط شدند، بی سابقه و به معنای رهگیری تقریبا ۱۸ سلاح در روز بوده.

به نوشته این رسانه آمریکایی، به استثنای سال ۲۰۲۰ که پروازها به دلیل همه گیری ناشی از کووید-۱۹ مختل شده بود، تعداد سلاح های کشف شده در پست های بازرسی فرودگاه های آمریکا از سال ۲۰۱۰ هر ساله، روندی افزایشی داشته است.

کارشناسان در توجیه این امر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند، افرادی که از آنها سلاح کشف و ضبط می شود قصد آسیب زدن به دیگران را ندارند و اغلب فقط فراموش می کنند که سلاح به همراه دارند.

مدیر اداره امنیت حمل و نقل آمریکا به این خبرگزاری گفت که سلاح های رهگیری شده در فرودگاه های بزرگ، بیشتر متعلق به مناطق و ایالت هایی است که قوانین حمل و سلاح در آنها آسان تر است.

مجازات کشف سلاح در فرودگاه های آمریکا، شامل بازداشت تا توقیف سلاح است. قوانین محلی و ایالتی نقش مهمی در تعیین مجازات دارند. برخی از مسافران گاهی اجازه دارند سلاح را به فرد دیگری که با آنها سفر نمی کند، امانت دهند و به پرواز خود ادامه دهند.

اسلحه‌های خالی را می‌توان در چمدان‌های چک شده قرار داد، اما باید رویه‌های مناسب قانونی را رعایت کرد. تاکنون در سال جاری میلادی (۲۰۲۳( ماموران اداره امنیت حمل و نقل آمریکا از حمل ۱۴ قبضه اسلحه به داخل هواپیما جلوگیری کرده اند و ۱۳ اسلحه از این تعداد پُر بوده است.

به گزارش ایرنا، رکورد بی‌سابقه حمل سلاح توسط مسافران حمل و نقل هوایی آمریکا در شرایطی ثبت شده که آمریکا به شدت صحنه خشونت های مسلحانه در اماکن عمومی این کشور از جمله مدارس، دانشگاه ها و فروشگاه ها بوده است.

چندی پیش جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شخصا اذعان کرد که خشونت مسلحانه به یک همه گیری در آمریکا تبدیل شده است.

وی گفت: ما به اصلاحات در قانون سلاح آمریکا نیاز داریم. این اصلاحات شامل بررسی پیشینه همه فروش اسلحه، ممنوعیت سلاح های تهاجمی و خشاب با ظرفیت بالا و بستن کامل راه های دور زدن قانون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha