۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85035400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۱ میلیارد تومان برای روشنایی معابر خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از ابتدای امسال تاکنون برای تامین روشنایی معابر ۹ شهرستان استان هزینه شد.

حسن چاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تامین روشنایی معابر و خیابان‌های طرح نهضت ملی مسکن از دغدغه های ساکنان این مناطق بود که امسال چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در این مناطق هزینه شد.

وی تصریح کرد: روشنایی معابر شهرک گلستان در بجنورد و مسکن های دولتی در شهرهای شیروان و اسفراین از دیگر اقداماتی بود که با این اعتبار انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: بر اساس آمار ۱۸ هزار و ۷۳۵ متقاضی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان در سامانه دریافت مسکن دولتی ثبت نام کردند و اکنون ساخت هزار و ۹۳۸ واحد مسکونی در دست انجام است که برق رسانی به این واحدها باید انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این اعتبار نیز برای روشنایی معابر سایر نقاط شهرستان های استان هزینه شد که در این راستا ۱۸ هزار و ۳۶۰ متر برق‌رسانی شد.

چاهی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد کابل های مسی این استان به کابل های خودنگه دار برق تبدیل شده است و مخاطرات برق، خاموشی، افت ولتاژ، نوسان برق و تلفات انرژی برق کاهش می یابد.

وی افزود: این کابل ها در برابر نفوذ آب عایق هستند و بسیاری از حوادث در شبکه های برق به حداقل می رسد و خاموشی ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: در مجموع ۹۶۹ روستا و آبادی این استان به برق سراسری متصل شده اند که در سال جاری برق‌رسانی به هفت روستا با اعتبار هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.

چاهی افزود: اینک ۱۰ روستا در سطح استان زیر ۱۰ خانوار وجود دارد که بعضا این خانوارها سکونت دائمی نیز در این مناطق ندارند، اما تلاش می شود تا به این روستاها نیز برق‌رسانی شود که اولویت بندی خواهد شد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha