۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85035445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک داعشی و افسر سابق ارتش افغانستان در کراچی بازداشت شدند

تهران- ایرنا - دایره مبارزه با تروریسم پاکستان در جریان شناسایی عوامل حمله اخیر به مرکز پلیس «کراچی» مدعی بازداشت یک عضو گروه تروریستی داعش و همچنین افسر سابق ارتش افغانستان شد که طی آن توطئه دیگری برای حمله در این شهر خنثی شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از منابع خبری پاکستان، نیروهای دایره مبارزه با تروریسم در کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب این کشور در جریان عملیات اطلاعاتی در مناطق مختلف این شهر و همچنین بخش‌های مختلف ایالت سِند ۱۴ نفر از مظنونان مرتبط با حمله تروریستی به مرکز پلیس کراچی را بازداشت کردند.

درمیان بازداشت شدگان به یک عضو داعش به نام 'حمزه فاروق' و افسر سابق ارتش افغانستان به نام 'حکمت اله' نیز اشاره شده و گفته می‌شود که این دو نفر درصدد اجرای یک عملیات خطرناک در کراچی برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی بودند.

گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت حمله جمعه شب گذشته به مرکز پلیس کراچی را برعهده گرفت. در این حمله که با واکنش سریع نیروهای امنیتی در محل روبرو شد هر ۳ مهاجم کشته شده و در جریان تبادل آتش، ۵ نفر از نیروهای امنیتی پاکستان نیز جان باختند.

طی ماه‌های اخیر گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان دست به حملات متعدد علیه نیروهای پلیس در ایالت خیبرپختونخوا به ویژه حمله به کاروان نیروهای امنیتی زد که طی آن ده‌ها نفر از نیروهای پلیس کشته شدند.

پاکستان در سال گذشته میلادی شاهد افزایش فوق العاده در حوادث تروریستی در داخل در مقایسه با سال‌های قبل‌تر بود، درحالی که گروه‌های تروریستی داعش خوراسان و تحریک طالبان به عنوان عوامل اصلی خشونت‌های ۲۰۲۲ در پاکستان شناخته شده‌اند.

نوزدهم بهمن ماه امسال نیروهای امنیتی پاکستان در «کراچی» یک تروریست داعشی تبعه افغانستان را بازداشت کردند. مسوولان پاکستانی در کراچی اعلام کرد که داعشی بازداشت شده اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی از مردم در ایام ماه رمضان و ارسال آن به سایر داعشی‌ها در افغانستان می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha