رانندگان پلیس را در مدیریت ترافیک همدان یاری دهند

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: با توجه به قرار داشتن در ماه پایانی سال و افزایش مراجعه شهروندان به مرکز شهر برای خریدهای نوروزی از رانندگان انتظار می رود پلیس را در پیشگیری از بروز گره ترافیکی یاری دهند.

سرهنگ غلامعلی همایی امجد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همه ساله از نیمه دوم اسفند به علت افزایش خرید برای نوروز سال جدید، حجم ترافیک در معابر درون شهری همدان افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: اما امسال نیز با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان حجم ترافیک از ابتدای اسفند افزایش یافته است به گونه ای که در برخی از ساعات شاهد بروز گره های ترافیکی در معابر درون شهری همدان هستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از هم استانی ها خواست با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای تردد با خودروی شخصی، پرهیز از پارک دوبل و توقف وسیله نقلیه در محل های ممنوعه، پلیس را در پیشگیری از گره های ترافیکی یاری دهند.

سرهنگ همایی افزود: بیش از ۹۰ درصد رانندگان این استان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند و اندک راننده متخلف نیز با توجه به درخواست های مردمی و ماموریت های محوله به پلیس برای روان سازی ترافیک، توسط عوامل پلیس راهور اعمال قانون می شوند.

وی گفت: برودت هوا و تغییر ساعت یکی از علل افزایش ترافیک در شهر همدان بود که با بازگشت مجدد ساعات آغاز به کار ادارات به روال سابق، حجم ترافیک نیز نسبت به روزهای گذشته کاهش یافت.

رانندگان پلیس را در مدیریت ترافیک همدان یاری دهند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار داشت: عوامل پلیس راهور به منظور پیشگیری از ترافیک، روزانه در گفت و گو با رسانه ها، خبرگزاری ها و صدا و سیما ، توصیه های لازم به ویژه خودداری از ترددهای غیرضرور ارائه می دهند.

سرهنگ همایی امجد تاکید کرد: خودروهای تک سرنشین از ورود به هسته مرکزی شهر از خیابان های باباطاهر، شهدا، تختی و عباس آباد خودداری کنند در غیر اینصورت وسیله نقلیه آنها توسط دوربین ۱۰۵ هزار تومان جریمه می شود.

وی گفت: به منظور روان سازی ترافیک پلیس راهور از تمام توان خودروی، موتوری و پیاده خود استفاده می کند بنابراین انتظار می رود خودروهای شخصی از ورود به محدوده طرح ترافیک خودداری کنند.

رییس پلیس راهور استان همدان افزود: سالانه ۶ درصد خودرو در همدان اضافه می شود و بیش از ۱۵ هزار دستگاه خودروی جدید نو پلاک می شوند.

وی اظهار داشت: همچنین اسقاط خودروهای فرسوده که چند سال متوقف شده بود امسال دوباره آغاز و بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد.

سرهنگ همایی ادامه داد: سوانح فوتی معابر درون شهری همدان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه سال جاری از نظر تعداد متوفیان ۲ درصد و فقره تصادف پنج درصد نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha