ایرنا کلیت نظام را در دنیا نمایندگی می‌کند

تبریز - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ایرنا به عنوان خبرگزاری مادر کلیت نظام را در دنیا نمایندگی می‌کند، گفت: انتظار از ایرنا فعالیت در تراز انقلاب است که همواره تلاش در راه تحقق آن بوده است.

حسن گلی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی فقط مختص دولت نبوده بلکه متعلق به کل نظام است و همواره به وظایف خود به عنوان رسانه نظام عمل کرده است، اظهار کرد: ایجاد رقابت سالم و انگیزه مضاعف در بین خبرنگاران موجب رشد و پویایی کار رسانه می شود.

وی با تاکید بر اینکه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باید یکی از اولویت های خبرگزاری جمهوری اسلامی باشد، گفت: اخیرا یکی از علمای بزرگ به دیدار با رهبر معظم انقلاب مشرف شدند که ایشان در مورد سند موسوم به بیانیه گام دوم انقلاب تاکید داشتند که همه برای اجرایی شدن آن کار کنند و این یک رسالتی است که اصحاب رسانه هم باید اهمیت ان را بیشتر درک کرده و بر اجرای آن اهتمام ورزند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجان شرقی این ظرفیت را دارد که علاوه بر اینکه اخبار استان را پوشش می دهد، فرا استانی عمل کرده و بر شمال غرب نیز تاثیرگذار باشد.

گلی ادامه داد: در دیدار اخیر مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب، ایشان به تبریز نشان افتخار دادند و فرمودند که تبریز همیشه در تاریخ منشاء اثر بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار نظام و رهبر معطم انقلاب از تبریز و آذربایجان فراتر است، گفت: رسانه های تبریز نه تنها در تهران بلکه باید فراسوی مرزها هم حرفی برای گفتن داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های در دست اجرای این نهاد، با بیان اینکه ۲ اسفند سالروز انعقاد عهدنامه ترکمن چای است، افزود: در سالروز این واقعه نشست «تبیین پیامدهای فرهنگی و ادبی» در تبریز برگزار می شود.

گلی با اشاره به هفته نظامی گنجوی (۱۴ تا ۲۱ اسفند) گفت: همایش ملی نظامی گنجوی هم روز ۱۵ اسفند در تبریز برگزار می شود.

آذربایجان‌شرقی رتبه اول کشوری در تعداد رسانه را دارد

رییس گروه مطبوعات و رسانه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست تعداد رسانه های مکتوب و برخط استان را ۵۳۶ رسانه اعلام کرد و گفت: بعد از استان تهران، آذربایجان شرقی رتبه اول کشوری را در تعداد رسانه دارد.

محمدحسین حسینی تعداد روزنامه های فعال استان را ۱۵ روزنامه ذکر کرد و افزود: به تازگی ۲ روزنامه جدید به جمع روزنامه های استان اضافه شدند همچنین با انتقال یکی دیگر از روزنامه ها از مرکزیت تهران به تبریز تعداد روزنامه های استان به ۱۸ روزنامه رسید.

وی از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از نشریات محلی خبر داد و گفت: پیش از این آگهی های شهرداری به برخی روزنامه اختصاص می یافت که طبق تصمیم اداره کل آگهی ها به صورت عادلانه در بین تمام نشریات توزیع می شود.

در این نشست همچنین سیدیحیی مرتضایی به عنوان خبرنگار ماه خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha