داوری آثار جشنواره صنایع‌دستی فجر آغاز شد

تهران- ایرنا- داوری آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین۷) آغاز شد.

به‌ گزارش خبرنگار صنایع‌دستی ایرنا، داوری آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین۷) با حضور هفت داور ملی و بین المللی، امروز دوشنبه -اول اسفند ۱۴۰۱- به صورت رسمی آغاز شد.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر معروف به سرو سیمین ۷ با حضور داوران خارجی و ایرانی در محل موزه ملی ایران برگزار شد و داوران به بررسی آثار به نمایش درآمده در این دوره از جشنواره پرداختند.

در مراسم داوری آثار هفتمین جشنواره سرو سیمین، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز حضور داشت.

کدام اساتید آثار را داوری می‌کنند؟

بیش از ٧٠ اثر از هنرمندان ١٢ کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که حدود ۶٠ اثر از ٨ کشور سنگاپور، هند، عمان، فلسطین ، افغانستان، ترکمنستان، کویت و قرقیزستان برای داوری نهایی انتخاب شده است. آثار این بخش را آیتی تیاگ سینگ و آصیف شیخ از هندوستان و کیم ژوزف‌ لو از سنگاپور را داوری می‌کنند.

حدود ٣٠٠ اثر فاخر ملی از مجموع آثار منتخب و ارسالی از استان‌ها انتخاب شده که در نمایشگاهی در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شده است، البته حدود ۶٠ هنرمند هم به صورت مستقل در سایت جشنواره فرم پر کردند که آثار آنها نیز ارزیابی نهایی می‌شود. بخش آثار صنایع دستی ملی را هم محمدتقی آشوری، مهدی کشاورز افشار، یوسف صمدی بهرامی و مهدی محمدی، داوری می‌کنند.

داوری آثار جشنواره صنایع‌دستی فجر آغاز شد

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان سرو سیمین ۷ با دبیری سیدمرتضی عمادی از ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند در محل موزه ملی ایران برگزار می‌شود. شش دوره از این جشنواره به صورت ملی برگزار شده و امسال برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

در حاشیه این رویداد هنری، سیزده کارگاه آموزشی با حضور مدرسان ایرانی و خارجی در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و هر روز یکی از هنرمندان پیشکسوت این حوزه به عنوان رئیس افتخاری ضمن بازدید از آثار نمایشگاه یک اصله نهال سرو در محوطه موزه ملی ایران غرس می‌کند.

بیشتر بخوانید

چهار روز نخست جشنواره صنایع‌دستی فجر چگونه گذشت؟

برگزاری ۱۳ کارگاه آموزشی در جشنواره صنایع‌دستی فجر

در روز اختتامیه ٧ سرو سیمین به برگزیدگان اعطا می‌شود. بر اساس انتخاب هیات داوران ۴ سرو سیمین به آثار ملی و داخلی و سه سرو سیمین هم به آثار هنرمندان خارجی اعطا خواهد شد. همچنین در بخش ویژه جشنواره نیز ٢ جایزه به آثار بخش میراث ناملموس یک سرو سیمین به رویش دوباره (تداوم هنر در نسل‌های خانواده) و همچنین ترنج سیمین به یک بانوی برگزیده حوزه صنایع‌دستی اعطا می‌شود.

اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر عصر پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ با معرفی برگزیدگان و اهدای سرو سیمین ۷ به ۱۰ نفر از هنرمندان ملی و بین المللی در برج میلاد تهران برگزار می‌شود، سعد القدومی رییس شورای جهانی صنایع‌دستی برای حضور در این جشنواره به تهران سفر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha