گلستان بستر مناسب عرضه و معرفی تولیدات موسیقیایی سنتی است

گرگان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: تعدد و تنوع سکونت اقوام در این استان ظرفیت ویژه و بی‌نظیری در موسیقی سنتی در این استان شمالی بوجود آورده و این منطقه را به بستری مناسب برای عرضه و معرفی تولیدات موسیقیایی سنتی تبدیل کرده است.

محمد رعیت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از جاذبه‌های سی و هشتمین موسیقی فجر در گلستان اجرای گروه‌های بومی و محلی اقوام است که تاکنون هنرمندان سیستاتی، بلوچ، قزلباش، ترکمن و کتول با اجرای خود در نشر فرهنگ منطقه نقش‌آفرینی کردند.

وی گفت: موسیقی در کنار اشعار با مفهوم برگرفته از واژگان، کلمات و جملات، هویت خود را تکمیل کرده و این 2 در کنار یکدیگر در طول تاریخ و فرهنگ نسبت به حمایت، پاسداشت، حفظ و تقویت میراث گذشتگان از جمله میراث زبانی تاثیرات بسیار مهمی گذاشتند.

وی اظهار کرد: رویکرد جشنواره موسیقی فجر توجه به موسیقی اقوام برای پاسداشت و حفظ زبان‌های بومی، قومی و محلی در بین نسل جوان و نوجوان است.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی (ارکسترال، کلاسیک، ردیف دستگاهی، نواحی، هنرستان‌های موسیقی، پاپ) آغاز شد.

تالار فخرالدین اسعد گرگانی، مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آق‌قلا، علی‌آبادکتول، کلاله، سالن ورزشی روستای چناران شهرستان مراوه‌تپه و سالن اداره آموزش و پرورش بندرترکمن میزبان اجراهای سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در گلستان است.

گلستان با ۳۴ اجرای صحنه‌ای از هنرمندان استان تا چهارشنبه سوم اسفند ماه میزبان سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha