۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۰۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85035877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل خواستار حفظ آرامش در سرزمین‌های اشغالی شد

نیویورک – ایرنا- هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه خواستار کاهش تنش در سرزمین های اشغالی به ویژه اطراف اماکن مقدس و حفظ آرامش با توجه نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش ایرنا، تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه بدون محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص افزایش خشونت میان فلسطین و این رژیم از جمله برخی از مرگبارترین حوادث در نزدیک به بیست سال گذشته هشدار داد.

وی گفت اقدامات یکجانبه طرفین را از هم دورتر و تنش ها را تشدید می کند و باعث ادامه درگیری می شود.

ونسلند تکرار کرد که عاملان تمام خشونت ها باید مورد بازخواست قرار گیرند و به سرعت عدالت در مورد آنها اجرا شود.

وی ادامه داد که نیروهای امنیتی باید حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند و از نیروی کشنده فقط در مواقعی که راه دیگری برای نجات جان وجود ندارد، استفاده کنند.

ابن مقام سازمان ملل گفت که با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با تعطیلات عید فصح و عید پاک، تلاش های مشترک برای اطمینان از حفظ آرامش در این دوره لازم است.

وی ادامه داد اقدامات تحریک آمیز، اطلاعات نادرست و تلاش های افراط گرایان برای دامن زدن به خشونت باید به سرعت و به طور موثر مورد توجه قرار گیرد.

وی دوباره درخواست دبیرکل سازمان ملل را از همه طرف‌ها مبنی بر پرهیز از اقداماتی که می‌تواند تنش‌ها را در داخل و اطراف اماکن مقدس تشدید کند، تکرار کرد و گفت همگی باید در راستای نقش ویژه اردن، وضعیت موجود را حفظ کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک های جدید ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا،  شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی  با صدور بیانیه ای رسمی نسبت به طرح رژیم صهیونسیتی مبنی بر ساخت و ساز بیشتر و گسترش شهرک ها در اراضی اشغالی فلسطین ابراز "نگرانی و نارضایتی عمیق" کرد.

 شورای امنیت سازمان ملل  در بیانیه ای که با اجماع مورد توافق قرار گرفت، گفت: «شورای امنیت تکرار می کند که ادامه فعالیت های شهرک سازی اسرائیل به طور خطرناکی  راهکار دو کشوری   را بر اساس قطعنامه های سال ۱۹۶۷ تهدید می کند».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha