شطرنجبازان صاحب نامی در مسابقات بین‌المللی جام رشت حضور داشتند

رشت - ایرنا - یکی از شطرنجبازان گیلانی حاضر در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت گفت: شطرنجبازان صاحب نامی از کشورهای مطرح در رشته شطرنج در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند.

آرش طاهباز روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چند شطرنجباز قدرتمند از کشور ارمنستان، استاد بزرگ جمهوری آذربایجان و تعدادی شطرنجباز مطرح از هندوستان در این دوره حضور داشتند که به همراه شطرنجبازان ایرانی سطح کیفی این دوره از مسابقات را بالا بردند.

وی به قهرمانی شطرنجباز هندی اشاره کرد و افزود: به طور کل شطرنجبازان هندی از برترین‌های دنیا هستند اما در مسابقات زیادی شرکت نمی‌کنند و در این دوره نیز دیدیم که از چهار شطرنجباز برتر، ۲ نفر از هند بودند که توانستند مقام‌های اول و سوم را کسب کنند.

وی که مقام چهارم این دوره از رقابتها را کسب کرد، ادامه داد: با توجه به وضعیت دلار تدابیری اندیشیده شد تا این مسابقات برگزار شود که این امر تحقق یافت و با توجه به مشکلات موجود مسابقات برگزار شد و از سویی رقابتهای بین‌المللی دریای کاسپین یکی از برترین مسابقات و برند کشور در رشته شطرنج است.

نایب قهرمان دوره گذشته این مسابقات ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، شطرنجبازان قدرتمندی در این دوره حضور یافتند و از سوی دیگر حدود ۸۰۰ شطرنجباز با هم رقابت کردند که حضور این تعداد از ۱۶ کشور به دلیل جایگاه این مسابقات بین‌المللی است.

شطرنجباز گیلانی که به همراه تیم ملی شطرنج قهرمان المپیاد جهانی شده است، خاطرنشان کرد: در این رقابتها از ۹ مسابقه پنج پیروزی و چهار تساوی کسب کردم و شکستی را متحمل نشدم و با نفر اول نیز هم امتیاز بودم اما به دلیل پوئن شکنی کمتر، در رتبه چهارم قرار گرفتم.

طاهباز که تاکنون ۳۰ مدال آسیایی و جهانی در رده‌های سنی مختلف دارد، در خاتمه گفت: امیدوارم سال آینده شطرنجبازان زبده و مطرح بیشتری در رقابتها حضور یابند و بتوانم عنوان قهرمانی مسابقات بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت را کسب کنم.

نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت با حضور حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۵ کشور خارجی که از یکشنبه هفته گذشته در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده بود، عصر دوشنبه با قهرمانی هیمال گوسین شطرنجباز هندی پایان یافت.

در مجموع رقابت‌های سه جدول و همچنین شطرنج سریع نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی به نفرات برتر شطرنجبازان این دوره از مسابقات در جداول مختلف اهداء شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha