وزیر دفاع آلمان: تانک‌های لئوپارد در ماه آینده به اوکراین تحویل می‌شود

تهران - ایرنا - بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان دوشنبه اعلام کرد: تانک‌های لئوپارد ۲ و نفربرهای زرهی ماردر تا پایان ماه مارس (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) به اوکراین تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، پیستوریوس که در کنفرانس مطبوعاتی در یک سایت آموزشی نظامی در شهر مونستر در شمال غربی آلمان سخن می‌گفت، افزود: آموزش خدمه تانک نیروهای اوکراین در آلمان طبق برنامه پیش می‌رود. هدف این است که تا تاریخ تحویل تانک‌های لئوپارد ۲ و نفربرهای زرهی ماردر، آموزش سربازان اوکراینی برای استفاده از این تسلیحات زرهی هم به پایان برسد.

وی تصریح کرد: من به این کمپ آمدم تا در جریان روند آموزش سربازان اوکراینی در زمینه استفاده از تانک‌های لئوپارد و نفربرهای زرهی ماردر که از ۳۰ ژانویه (۱۱ بهمن) آغاز شده است، قرار گیرم.

تحویل تانک‌های رزمی لئوپارد ۲ و نفربرهای زرهی ماردر بخشی از کمک‌های نظامی برلین به کی‌یف برای استفاده در جنگ میان اوکراین و روسیه است.

آموزش نیروهای نظامی اوکراین برای استفاده از این تسلیحات زرهی نیز بخش دیگری از کمک نظامی آلمان به اوکراین است که پس از تصمیم برلین برای تحویل بیش از ۴۰ نفربر زرهی ماردر و ۱۴ تانک رزمی لئوپارد ۲ به کی‌یف در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، پیستوریوس دو هفته پیش در سفری از پیش اعلام‌نشده به کی‌یف رفت و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رزنیکوف در صفحه شخصی خود در توئیتر عکسی از دیدار با پیستوریوس منتشر کرد که مدل کوچکی از تانک‌های لئوپارد ۲ ساخت آلمان در دست داشت.

وزیر دفاع اوکراین با اشاره به این مدل کوچک نوشت: اولین لئوپارد ۲ آلمان به کی‌یف رسید. تانک‌های بیشتری از راه خواهند رسید.

انتصاب پیستوریوس به وزارت دفاع آلمان که حدود یک ماه و نیم پیش انجام گرفت، با تایید ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ ساخت آلمان به اوکراین همزمان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha