استاندار سمنان: رویکرد ستاد خدمات سفر افزایش ماندگاری مسافران باشد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به قرارگیری این استان در مسیر زائران حرم رضوی، گفت: تمرکز تمام برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر بر افزایش ماندگاری مسافران باشد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: بالاترین افتخار مردم استان سمنان قرار گرفتن در مسیر زائران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) است و در این راستا لازم است تا تلاش شود با ارائه خدمات مناسب مدت زمان ماندگاری مسافران افزایش یابد.

وی با تاکید بر برگزاری منظم و مداوم جلسات خدمات سفر استان با هدف افزایش همفکری و همکاری لازم برای خدمات مناسب به زائرین عبوری، ابراز داشت: تلاش شود با ارائه خدمات مناسب مدت زمان ماندگاری مسافران نسبت به گذشته بیشتر شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه شهرستانهای استان نمایشگاه های محصولات صنایع دستی را در ابتدای شهرها برپا کنند و شهرداران نیز همکاری لازم را در این حوزه داشته باشند، گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات سال جدید و ماه مبارک رمضان، ضرورت دارد از اواسط اسفند ماه آمادگی لازم با هدف میزبانی از مسافران و زائران ایجاد شود.

هاشمی بیان کرد که دهیاران روستاهای استان به ویژه روستاهای همجوار جاده های استان، مانند سال گذشته جلسه ستاد خدمات سفر را با نظارت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برگزار کنند.

به گفته وی، مدیران عامل بانکها و مسئولان نانوایی‌ها و دستگاههای خدمات رسان، فهرست کشیک نوروزی خود را مشخص و اطلاع رسانی لازم با نصب بنر انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه نیروی انتظامی امنیت لازم در پارک‌ها و دیگر مراکز خدماتی را تامین کند، گفت: فرمانداران شهرستانهای استان، همراه‌سراهای لازم در مدارس و مساجد جهت اسکان همراهان بیماران را تهیه و تجهیز کنند.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه تابلوها و بنرهای راهنمای گردشگری استان در طول جاده‌های استان جهت راهنمایی و استفاده مسافرین نصب شود، ادامه داد: نظارت بر رستوران‌ها و مجتمع های بین راهی توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان و شاهرود به طور منظم و دقیق انجام شود.

مسیر ریلی و بزرگراهی تهران-مشهد به طول حدود ۶۶٠ کیلومتر از استان سمنان عبور می‌کند و افزایش ماندگاری مسافران با شعار تبدیل «استان سمنان از معبر به مقصد» محور برنامه‌های سالهای اخیر بوده که سال به سال نیز موفق‌تر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha