رشته ورزشی سه‌گانه با افزایش آموزش و فعالیت هیات‌ها توسعه می‌یابد + فیلم

یزد- ایرنا- رییس فدراسیون سه‌گانه(ترای‌ اتلون) گفت: توسعه این رشته جذاب از طریق افزایش آموزش ها پیگیری می شود که البته تحقق اهداف آن منوط به پیگیری مستمر هیات های استانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی گودرزی شامگاه دوشنبه در مجمع سالانه هیات ورزش سه گانه استان یزد افزود: در سال‌های اخیر برای توسعه این رشته ورزشی در کشور اقدامات موثری صورت گرفته و این روند با قوت ادامه دارد.

وی درباره برگزاری مجامع سالانه در استان‌ها برای بررسی مسایل و ارزیابی عملکردها نیز اظهار داشت: برگزاری مسابقات و توجه به آموزش در کنار سایر امور از سوی فدراسیون دنبال می شود که در این زمینه انتظار این است که هیات های استانی برای تحقق اهداف آموزشی و توسعه ورزش سه گانه تلاش بیشتری داشته باشند.

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد نیز گفت: طبق ماده هفت آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی استانی و شهرستانی مصوبه سال ۱۴۰۱، هیئت سه گانه استان یزد حداقل سالی یکبار باید مجمع عمومی را با حضور اعضای به ریاست رئیس فدراسیون برگزار کند.

سیداحمد هاشمی افزود: در سال ۱۴۰۰ درگیر کرونا بودیم و مدتی است که هیات ورزشی سه گانه استان یزد به شکل سرپرستی اداره می‌شود، این هیات که از شنا و دوومیدانی تشکیل شده نتوانسته تقویم و برنامه‌ مدونی را ارائه دهد و همین موضوع برگزاری مجمع برای تعیین تکلیف این هیات ورزشی را ضروری ساخته است.

ورزش سه گانه یا ترای اتلون یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی در زمینه شنا، دوچرخه‌سواری و دو و میدانی را باید انجام دهند، مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند، این رشته از سال ۲۰۰۰ در هر ۲ بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شد.

نخستین مسابقه سه گانه جهان در سال ۱۹۲۱ در کشور فرانسه با شرکت ۱۵ نفر با نام مسابقه سه ورزش برگزار شد که در آن ورزشکاران مسافت هفت کیلومتر را رکاب زدند، ۵ کیلومتر دویدند و در انتها ۳۰۰ متر شنا کردند که ۱۲ نفر موفق شدند به خط پایان برسند.

استان یزد ۶۲ هزار ورزشکار و ۴۷ هیات ورزشی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha