۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85035978
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جشنواره‌های برفی، مسیر رونق گردشگری زمستانه در همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: جشنواره زمستانه امسال با حضور ۱۰ استان کشور با توجه به حمایت های شخص استاندار و همکاری های بین بخشی به ویژه مجموعه فرمانداری همدان مسیر تحول و توسعه صنعت گردشگری در استان و زمینه جذب مسافر و گردشگر زمستانه را فراهم کرده است.

«محسن معصوم‌علیزاده» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره «بهار گردشگری در زمستان همدان» با هدف معرفی جاذبه ها و قابلیت‌های تفریحی، گردشگری زمستانی و رونق صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی در سطح استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه طبیعت زیبای استان همدان در فصل زمستان و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه راه‌ها و مراکز اقامتی از ظرفیت های متعدد برای برگزاری جشنواره در فصل سرما است گفت: حضور ۱۰ استان در جشنواره زمستانی همدان و اجرای بیش‌ از ۳۰ عنوان برنامه‌ متنوع در سطح استان همدان موجب رونق بیشتر این جشنواره در استان شده است.

این مقام مسئول افزود: این جشنواره با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی جشنواره‌ها، جنگ شادی و تخفیف هتل‌ها، مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی، صنایع‌دستی و سوغات تا ۱۷ اسفند ماه امسال ادامه دارد و هر مرکز شهرستان می‌تواند برنامه مختص شهرستان خود را داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و گسترش واکسیناسیون عمومی چرخ‌های صنعت گردشگری بعد از توقف ۲ ساله دوباره به حرکت درآمد و در نوروز ۱۴۰۱ و سه ماه ابتدای سال شاهد رشد چشمگیری در صنعت گردشگری استان بودیم.

معصوم‌علیزاده گفت: استان همدان دارای ۱۵ هتل‌، چهار هتل آپارتمان، ۱۴ مهمان پذیر، یک کمپینگ، ۱۷ مجتمع خدمات رفاهی، ۲۶ اقامتگاه بومگردی، ۵۶ دفتر خدماتی مسافرتی، ۱۸ رستوران بین راهی، هفت مرکز سرگرمی تفریحی و ۱۶ سفره خانه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: نظارت و پایش بر تاسیسات گردشگری در طول سال به طور مستمر در استان انجام و در مواقع و فصل های خاص این بازدید ها تشدید می شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف تذکر کتبی به واحدها داده خواهد شد.

معصوم‌علیزاده با اشاره به رایزنی و امضای تفاهمنامه در سطح کلان با جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و وزارت بهداشت و به تبع آن در استان ها در راستای رونق گردشگری افزود: امضای تفاهم نامه با مرکز آموزش هتلداری و گردشگری فنی و حرفه ای در مریانج در دست اقدام است.

وی با تبریک دوم اسفند ماه روز جهانی گردشگری افزود: راهنمایان گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین سفیران فرهنگی، رساندن پیام آماده شدن همدان برای ورود به عرصه جهانی به دنیا و حلقه های اصلی توسعه صنعت گردشگری در استان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: رسالت رساندن پیام جهانی شدن همدان به دوش راهنمایان گردشگری است تا به ایران و جهان اعلام کنند پرونده (هگمتانه و مرکز تاریخی همدان ) در یونسکو در حال بررسی است و همدان به عرصه جهانی ورود خواهد کرد.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha