مدیر حوزه علمیه خراسان: انقلاب اسلامی برای همه تمدن‌ها حرف دارد

بیرجند - ایرنا - مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: انقلاب اسلامی برای همه بشریت و تمدن‌های مدعی در جهان حرف و نکته دارد لذا این همه دشمنی و کینه با انقلاب به همین خاطر است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خیاط در مراسم تکریم و معارفه مدیران حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به دو عید مبعث و سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: بنا و ادعای نظام اسلامی ایجاد تحول نه تنها در ایران و جهان تشیع بلکه در همه دنیاست از این رو این همه دشمنی را شاهدیم.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند در برابر این توانمندی بایستد، تصریح کرد: آخرین اقدام آنان به طور حساب شده و با برنامه دقیق در اغتشاشات اخیر صورت گرفت؛ ‌ البته دشمنان محاسبه اشتباه دارند و هرگز نتوانسته‌اند این حقیقت را درک کنند که مبارزه با انقلاب درخشان اسلامی ایران، نتیجه‌بخش نیست.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: ملت متدین ایران در ۲۲ بهمن نشان داد که پای کار انقلاب اسلامی هستند و همواره آماده و با بصیرت عمل می‌کنند.

وی با اشاره به نگاه تمدنی انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز هیچ نظام و قدرتی در دنیا توان تصمیم‌گیری را بدون توجه به دیدگاه نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.

علما در طول تاریخ دین را حفظ کرده‌اند

حجت‌الاسلام و المسلمین خیاط افزود: علمای دین در طول تاریخ، رسالت نبی مکرم اسلام و امامان معصوم (ع) یعنی آموختن، تبلیغ و بیان حدیث و سنت الهی را ادامه داده و دین را حفظ کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بر همه حرکت‌ها و سیاست‌های دنیا اثر گذاشت، گفت: تلاش علما در طول قرن‌ها در انقلاب اسلامی متجلی شد که نقطه عطفی در تاریخ بشریت به شمار می‌آید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیر تاریخی همت عالمان در حفظ دین افزود: حوزه‌های علمیه با همه فراز و نشیب‌ها ادامه دهنده راه و تلاش ایشان هستند؛ سلف صالحی که در فصول مختلف تاریخ با خون دل خویش پرچم پرافتخار بعثت را در اهتزار نگه داشته و آن را به نسل آینده منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه علمیه خراسان جنوبی ستاره‌های درخشانی برای منطقه تربیت و معرفی شده‌اند، گفت: طبق اسنادی با دستکم ۵۰۰ سال سابقه، این حوزه ظرفیت بسیار بزرگی داشته و علمای ممتازی را به جهان تشیع تقدیم کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خیاط افزود: در حال حاضر نیز عالمان و شخصیت‌های این منطقه در عرصه دین می‌درخشند و از ظرفیت خوبی برای بالندگی هرچه بیشتر و لازم برخوردار است.

حوزه باید تحول‌آفرین باشد

وی با تاکید بر اینکه امروز باید همه تلاش‌ خود را در برابر تمدن‌های مختلفی به کار بگیریم که درصدد تخریب و از بین بردن دین هستند گفت: باید به رشد و بالندگی حوزه علمیه خراسان کمک کنیم تا این حوزه متناسب با زمان، تحول‌آفرینی کند و در تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری گام بردارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به تکریم و معارفه صورت گرفته، تغییر در امور را موضوعی در راستای تحول‌آفرینی دانست که از این منظر باید فرصت را به دیگران نیز سپرد تا اقدام‌هایی را برای رشد بیشتر کارها انجام دهند.

وی با قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام هابیل خسروی مدیر سابق حوزه علمیه خراسان جنوبی، به اقدام‌ها و تجربه‌های حجت‌الاسلام علی رستمیانی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خراسان جنوبی اشاره و ابراز امیدواری کرد که تحولات خوبی در این منطقه رقم بخورد.

ارتقای سطح علمی، فرهنگی و تبلیغی مدارس علمیه، هم‌افزایی و تعامل کارآمد و اثربخش با نهادهای انقلابی، سازمان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی، استفاده از ظرفیت تهذیبی و تکریم علمای بلاد و ارتباط مستمر با آنها در کنار مساله احیا و گسترش موقوفات حوزه علمیه خراسان جنوبی از جمله مواردی بود که حجت‌الاسلام و المسلمین خیاط با اشاره به حکم انتصاب مدیر جدید یادآور شد.

جهان امروز به دینداری نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این مراسم گفت: بشر بیش از هر زمانی به آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام نیاز دارد از این رو باید بسیار تلاش کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با اشاره به تلاش‌ها و سختی‌های علمای سلف که آموزه‌های اسلام و شیعه را به نسل بعد از خود رسانده‌اند، از دشمنی استکبار با خدامحوری گفت و افزود: همین همت‌های عالمان موجب بقای دین شده است.

وی تاکید کرد: امروز جهان به دینداری نیاز دارد و باید با توجه به کمیت و کیفیت مسیر را طی کرد و به تقویت برنامه‌ها پرداخت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی از همه حوزویان و مسئولان خواست در راه انجام رسالت خویش بیش از گذشته همت بگمارند، برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وی همچنین به موضوع تکریم و معارفه مدیران اشاره کرد و آن را کار مطلوبی دانست که می‌تواند به تحول‌آفرینی، رشد و تعالی منجر شود.

راه‌اندازی کرسی درس خارج و تقویت هم‌افزایی

مدیر سابق حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سه سال گذشته ارائه کرد و تشکیل جلسات شورای استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی در بیرجند و برخی شهرستان‌ها، بازدیدهای مکرر از مدارس علمیه این استان، راه‌اندازی کرسی درس خارج و تشکیل گروه‌های تبلیغ تخصصی را از جمله این اقدامات برشمرد.

حجت‌الاسلام هابیل خسروی به شناسایی طلاب مستعد و کارهای زیربنایی صورت گرفته در این استان اشاره و ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های پیش رو با موفقیت بیش از پیش به ثمر برسد.

مدیر جدید حوزه علمیه خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه هم‌افزایی موجب رشد و پویایی می‌شود گفت: بدون تردید همکاری‌های مشترک به تعالی امور استان و در نهایت به یاری و ارتقای فرهنگ دینی منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام علی رستمیانی حضور حوزه‌های علمیه به عنوان تصمیم‌سازانی در امور مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در هر منطقه این استان را راهبرد اساسی مدیریت جدید در خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: بنابراین کاهش تصدی‌گری در مرکز مدیریت خراسان جنوبی باید پیگیری شود و مدارس در محیط پیرامون خود با استفاده از سرمایه و ظرفیت موجود بهترین تصمیم را بگیرند.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه ملجا و محل مراجعه مردم بوده‌اند از این رو امروز باید بیش از هر زمانی این نکته با ارتباط مستمر دنبال شود و ادامه یابد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی بر ضرورت ارتباط میان مدارس و استفاده از تجربه‌های مفید، برجسته و کارساز با هم‌افزایی‌های همیشگی تاکید کرد و گفت: تربیت عالمانی مهذب و بصیر نیز مهم است و در واقع حوزه علمیه باید به تعبیری، رهبرانی برای آینده تربیت کند که پیمودن این راه به همکاری و هم‌افزایی نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha