هنرمندان مازندرانی ۱۳۵ میلیارد ریال صنایع دستی فروختند

ساری - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگ مازندران از فروش ۱۳۵ میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی هنرمندان این استان در سال جاری خبر داد.

حسین ایزدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فروش این میزان صنایع دستی مازندران به نسبت میزان حضور هنرمندان برای عرضه کالا در بازارچه و نمایشگاه های مختلف وضعیت خوبی است.

وی ادامه داد: بیشتر این محصولات در نمایشگاه های استانی، منطقه‌ای و ملی که در مازندران و دیگر نقاط کشور برگزار شد فروخته شد و هنرمندان با برپایی بازارچه ها کسب درآمد کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه وجود و استقرار دایمی بازارچه های صنایع دستی در نقاط مختلف استان و کشور می تواند در بازاریابی و عرضه محصولات این هنرمندان تاثیر شایانی بگذارد، گفت: در این سال‌ها تلاش شده تا بازارچه هایی در نقاطی از مازندران برپا شود اما با توجه به گستردگی فعالیت این میزان بازارچه، جوابگوی نیازها نیست.

وی افزود: روزهای تعطیلات نوروزی با توجه به حضور میلیونی جمعیت در مازندران فرصتی مناسب برای فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان استان به شمار می رود که برنامه ریزی هایی برای استقرار فضا و مکان برای عرضه محصولات انجام شده است.

ایزدی ساماندهی فعالیت فروشگاه های صنایع دستی را از جمله اقدامات برای رونق بخشیدن به بازار فروش این نوع محصولات در مازندران نام برد و گفت : براساس قانون از این پس فروشگاه های صنایع دستی می بایست مجوز و پروانه فعالیت خود را از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اخذ کنند و فقط به فروش محصولات صنایع دستی مجاز هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ فروشگاه از این اداره کل مجوز دریافت کردند و در حال حاضر تنها فروشنده صنایع دستی هستند.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران حدود ۵۰۰ فروشگاه استان در زمینه فروش صنایع دستی فعالیت می کنند که مجوز و پروانه فعالیت آنها اداره کل صنعت، معدن و تجارت صادر شده است و این مجموعه ها در کنار فروش صنایع دستی انواع محصولات غیر از صنایع دستی می فروشند.

در حال حاضر تعداد هنرمندان صنایع دستی دارای پروانه تولید از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ۱۲ هزار نفر است که از این تعداد حدود هشت هزار نفر فعال و در این عرصه فعالیت می کنند و مابقی افراد صنایع دستی به عنوان شغل ثانویه آنها محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha