۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85036044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ راهنمای گردشگری در دزفول فعال است

۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85036044
۱۸ راهنمای گردشگری در دزفول فعال است

دزفول-ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول با اشاره به ظرفیت فراوان این شهرستان در حوزه گردشگری گفت: ۱۸ راهنمای گردشگری در دزفول فعال است که سه نفر از آنها دوزبانه هستند.

حمید رضا خادم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا روز جهانی راهنمایان گردشگری را تبریک گفت و افزود: ۱۶ آژانس مسافرتی در دزفول فعال است که در راستای گردشگری و برگزاری تور مجاز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: آموزشگاه راهنمایان گردشگری از سال ۹۹ زیر نظر اداره میراث فرهنگی دزفول فعال شده که اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه راهنمایان می‌کند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه افراد پس از گذراندن ۴۵۰ ساعت آموزش، گواهینامه دریافت می‌کنند، بیان کرد: افرادی که موفق به گذراندن دوره آموزشی و اخذ گواهینامه می‌شوند به آژانس‌های مسافرتی معرفی و نسبت به جذب آنها اقدام می‌شود.

وی افزود: شهرستان دزفول ظرفیت بالایی در حوزه طبیعت گردی و بافت گردی دارد و می‌تواند راهنمایان گردشگری بیشتری جذب کند.

خادم بیان کرد: زمینه کار فراهم است و علاقه‌مندان می‌توانند به این صنعت مفرح ورود کنند و فرهنگ‌های اصیل مردم دزفول را به گوش همگان برسانند.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی، گردشگری ثو صنایع دستی دزفول با تورهای غیرمجاز گردشگری برخورد می‌کند تا حق راهنمایان مجوزدار ضایع نشود و گردشگری به صورت قانونمند توسعه یابد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: ماه گذشته با سه مورد که اقدام به برگزاری تور غیرمجاز در دزفول کرده بودند، برخورد شد.

وی افزود: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های فراوان, شهرستان دزفول به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری نرسیده است ولی می‌توان به واسطه وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه طبیعت و بافت تاریخی، تورهای بافت گردی و طبیعت گردی بیشتری برگزار کرد.

شهرستان دزفول با دارابودن پل ساسانی، منظر رودخانه دز، بافت تاریخی، آسیاب‌های آبی، باغ‌های مرکبات و طبیعت بکر، منحصر بفرد و زیبا می‌تواند در ایام مختلف سال گردشگران فراوانی به سمت خود جذب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha