۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85036161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقامه نماز جماعت در مدارس، سلامت گفتار و رفتار دانش‌آموزان را به همراه دارد

پاکدشت - ایرنا - فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: اقامه نماز جماعت در مدارس برکات زیادی را به همراه دارد و ضمن مصون کردن جوانان از آسیب‌های اجتماعی، سلامت رفتار، گفتار و توجه به مسائل دینی را در آنان افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان تهران که به میزبانی پاکدشت و در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت بهترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است که باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

این مسئول تاکید کرد: اقامه نماز به معنی یعنی عهد بستن با خداوند متعال است و این امر مهم به هیچ عنوان مانع خدمت نیست و در اصل می‌تواند احساس مسئولیت افراد را برای خدمت رسانی به مردم افزایش دهد.

وی افزود: برنامه ریزی وسیاستگذاری به منظور اقامه نماز جماعت در ادارات و نهادها و انجام برنامه های متعدد فرهنگی به تشکیل جلسات کاربردی نیاز دارد و لازم است تا به این موضوع مهم و با اهمیت با دقت و توجه بیشتری پرداخته شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت بهترین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی متعددی در جامعه وجود دارد که با گسترش نماز و نهادینه کردن اقامه نماز اول وقت می‌توان بسیاری از این مشکلات و معضلات را کاهش داد.

فرماندار پاکدشت با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در پیام به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز که در آن مدارس، دانشگاه‌ها، بطور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ‌ساز را در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلاة» یاد کردند، اظهار داشت: آشنایی نسل جوان و نوجوان‌ با فلسفه واحکام نماز، استفاده از ظرفیت روحانیون، افراد موثر و توانمند در این عرصه می تواند به توسعه و تعمیق فرهنگ نماز کمک کند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha