گام دوم‌ انقلاب فصل درخشش و تحقق ایران قوی در همه ابعاد است

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: گام دوم‌ انقلاب فصل درخشش و تحقق ایران قوی در همه ابعاد است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی » روز سه‌شنبه در جمع اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان مرکزی در اراک، افزود: حرکت انقلاب در گام دوم تمدنی است و اساتید دانشگاهی باید شکوه تمدن اسلامی را برای تحقق هرچه بیشتر این مهم برای جوانان تبیین کنند.

وی بیان کرد: جهاد تبیین به معنای بیان حقایق از دل واقعیت‌ها است و نشان دادن الگوهای موفق، ترسیم آینده درخشان مبتنی بر واقعیت‌های علمی کشور و تبیین حماسه‌های هویت‌ساز از رسالت‌های اساتید در میدان مقدس این جهاد است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: قرارگاهی عمل کردن در میدان جهاد تبیین از ضرورت‌های مهم است و در این حوزه باید الگوی دفاع مقدس همواره مورد توجه قرار گیرد و بهترین روش بهره‌گیری از گنجینه دفاع مقدس، اردوهای راهیان نور است.

سردار کریمی با بیان اینکه راهیان نور قرارگاه و دانشگاه بزرگ جهاد تبیین و یک جریان عظیم فرهنگی و تربیتی است، گفت: اساتید باید ضمن حضور خود در سرزمین‌های نور، به تشویق دانشجویان برای بهره‌گیری از این فضای معنوی و تربیتی بپردازند.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس نمایشگاهی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بزرگ ملت ایران است و فرهنگ مامی‌توانیم را به جوانان می‌آموزد و در سرزمین‌های نور با این ظرفیت‌ها و معارف آشنا می‌شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: نگاه به اردوهای راهیان نور باید تحولی باشد، چراکه این اردوها منشا تحول است و دانشگاهیان باید از ظرفیت اردوهای راهیان نور به خوبی استفاده کنند.

سردار کریمی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اساتید با توجه به جنگ شناختی دشمنان، آشنا کردن جوانان با سیاست‌های دشمن در عملیات روانی و جنگ ادراکی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اردوهای راهیان نور ضمن اینکه اعتقادات جوانان به معارف ناب را مستحکم می‌کند، تضمین کننده اقتدار کشور است و بهره‌گیری از این اردوها یک ضرورت مهم برای دانشگاهیان است.

حجت‌الاسلام «مهدی ایمانی‌مقدم» با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت دروس معارف در راستای تقویت اردوهای راهیان نور افزود: فلسفه وجود دروس معارف در دانشگاه‌ها تکامل معنوی دانشجویان است و باید از این ظرفیت برای افزایش ایمان و تقویت معنویت به خوبی استفاده کرد.

وی بیان کرد: توجه به فعالیت‌های زیرساختی در حوزه فرهنگی و تربیتی از جمله ضرورت‌های مهم امروز در دانشگاه‌ها است و راهیان نور با توجه به رویکرد تبیینی که دارد، از مصادیق آن است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور مملو از اساتید متدین و معتقد به ارزش‌های اسلامی است و باید از این ظرفیت بزرگ برای جهاد تبیین، هدفمند استفاده کرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha