باند سرقت ۱۶۰ میلیاردی از خانه‌های تهران منهدم شد

تهران - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ سرقت توسط کارآگاهان خبر داد که بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از منازل مسکونی پایتخت سرقت کرده بودند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی اظهار داشت: با وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهروندان در شمال و شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حکایت از آن داشت، پنج مرد جوان با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه در شمال و شرق تهران در ساعات ابتدایی شب با شگرد تخریب درب اقدام به سرقت اموال با ارزش کرده و با ۲ خودرو متواری شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی در نخستین گام راهی صحنه‌های وقوع جرم شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت سر دسته این باند بزرگ سرقت را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه هویت چهار عضو دیگر اعضای باند در روند تحقیقات مشخص شد، ادامه داد: کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی در گام بعدی با روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در نقاط مختلف تهران ردیابی کردند.

سرهنگ ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه‌های موردنظر شدند و در یک عملیات متهمان را دستگیر و آنها را به اداره هفدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی افزود: متهمان در تحقیقات ابتدایی منکر جرم خود بودند اما پس از مشاهده شواهد و مدارک موجود در پرونده به سرقت از خانه‌های شهروندان در شمال و شرق تهران به ارزش ۱۶۰میلیارد ریال اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه مالخر پرونده پس از تحقیقات گسترده شناسایی و دستگیر شد، افزود: ۱۵ مال باخته پس از مراجعه به اداره هفدهم پلیس آگاهی در مواجه حضوری سارقان را شناسایی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز پلیس آگاهی امنیت مردم است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha