شمار زندانیان مشمول عفو رهبری در استان بوشهر به ۹۷۹ نفر رسید

بوشهر - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: شمار زندانیان مشمول فرمان عفو ۲۲ بهمن رهبر معظم انقلاب در این استان از ۶۹۹ به ۹۷۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی مهرانگیز روز سه‌شنبه در آیین آزادی ۶۰ زندانی جرائم غیر عمد استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: از این شمار ۲۴۶ نفر که شامل ۱۴۵ محکوم و ۱۰۱ متهم مربوط به اغتشاش‌های اخیر هستند که بخشیده و آزاد شده اند.

وی با بیان اینکه عفو در قانون شامل محکومانی می‌شود که رای قطعی آنها صادر شده است، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون برای نخستین بار است که متهمان مشمول عفو، تخفیف یا تقلیل مجازات قبل از صدور حکم می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: براساس بند اول بخشنامه با قبول رهبر معظم انقلاب متهمان اغتشاش‌های اخیر در هر مرحله‌ای که باشند درصورتی که مرتکب قتل، ضرب و جرح و تخریب عمدی اموال نشده باشند، مورد عفو قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: همچنین براساس دستور رهبر معظم انقلاب این افراد مورد لطف پدرانه نیز قرار گرفته و چیزی در سابقه کیفری این افراد ثبت نمی‌شود.

مهرانگیز گفت: از جوانان می‌خواهیم این عنایت رهبری را پاس داشته و در راستای مسیر انقلاب اسلامی گام بردارند.

وی درباره آزادی ۶۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر گفت: این زندانیان که دارای ۱۵۳ میلیارد تومان بدهی بودند با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از سوی شورای راهبردی پتروشیمی‌های استان بوشهر و پنج میلیارد تومان توسط ستاد کل دیه کشور، کمک خیران و گذشت شاکیان آزاد شدند.

مهرانگیز یادآور شد: پیش از این نیز ۷۴ نفر از محکومان جرائم غیر عمد مالی در استان بوشهر آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۴۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان بوشهر وجود دارد که با همت مردم و خیران با پرداخت ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان به ستاد دیه آزاد می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha