سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه با استاندار گرمیان عراق دیدار کرد

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه روز دوشنبه در سفر به عراق با استاندار و مدیر اداره گردشگری استان گرمیان در شهر کلار دیدار کرد.  

به‌گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، «داریوش فرمانی» در این سفر کاری ضمن پیگیری پرونده ثبت جهانی اسب کُرد و منظر تاریخی، فرهنگی محور اشکانی- ساسانی مشترک بین ایران و عراق مذاکرات لازم برای تکمیل این پرونده‌ها با طرف عراقی انجام داد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه این پرونده‌ها ماهیت چند ملیتی دارند، فرصت بسیار ویژه‌ای را فراهم کرده است که با همکاری کشور عراق این پروژه‌ها جدا از سهمیه ایران ثبت جهانی شوند.

فرمانی گفت: از همه ظرفیت‌ها برای تکمیل این پرونده‌ها استفاده می‌کنیم تا کرمانشاه صاحب ثبت جهانی جدیدی شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: در این دیدار بر لزوم برگزاری جشنواره بین‌المللی اسب کُرد برای تکمیل مستندات پرونده با مشارکت دو کشور تاکید شد.

وی اظهار کرد: بازدید از «هوش کوری» و موزه گرمیان و نیز دیدار با نمایندگان آژانس‌های مسافرتی کلار از دیگر برنامه‌های این سفر کاری بود.

فرمانی ادامه داد: در دیدار با مسوولان گردشگری و نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی گرمیان راه‌های توسعه گردشگری بین استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار مسوولان استان سلیمانیه عراق از دیگر برنامه‌های سفر کاری سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی، ۲ هزار و ۲۰۰ اثر به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha