معاون استاندار: تولید بذرهای کشاورزی در قالب برنامه "یزد نوین" دنبال می‌شود

یزد - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه این استان دومین تولید کننده محصولات گلخانه‌ای کشور است، گفت: تامین بذرهای مورد نیاز این بخش که عمدتاً از خارج کشور تامین می شود در برنامه «یزدنوین» دنبال خواهد شد.

برنامه "یزد نوین" که به ابتکار استاندار این استان طراحی شده توسعه یزد را در ۱۰ محور تا سال ۱۴۲۳ پیش بینی کرده که حوزه کشاورزی یک از آنهاست.

به گزارش ایرنا "علی اکبر عزیزی" روز سه‌شنبه در مراسم آغاز نخستین رزمایش جهادی دامپزشکی استان یزد افزود: بحث امنیت غذایی یکی از مهمترین مسائل روز کشور است؛ امروز با تمام توان و ظرفیتهای مختلف به ویژه در مقوله تولید تلاش داریم تا نه تنها تمام نیازهای غذایی داخل کشور بلکه نیاز کشورهای منطقه را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه همین که می‌خواهیم در این حوزه‌ها به استقلال برسیم، دشمن هم تمام تلاش خود را به کار بسته که اجازه چنین کاری را ندهد اظهار کرد: در عرصه‌های مختلف تولیدی به ویزه حوزه‌هایی که به مجموعه کشاورزی و دامداری مربوط می‌شود بحث بیوتروریسم را باید جدی بگیریم.

عزیزی برگزاری رزمایش جهادی دامپزشکی را یکی از اقدامات بسیار خوب در عرصه امنیت غذایی دانست و گفت: مدیریت و فعالیت‌های جهادی تنها عاملی است که می‌تواند کشور را به سمت استقلال و پیشرفت هدایت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: قطعا با فعالیت‌های جهادی می‌توانیم در حوزه امنیت غذایی و سلامت جامعه بیش از پیش حرکت کنیم و امیدواریم در جنگ ترکیبی و هوشمندانه دشمن که عرصه تولید را نیز نشانه رفته است، پیروز میدان باشیم و با حرکت به سمت خودکفایی در بخشهای مختلف دغدغه‌های موجود را مرتفع سازیم.

نخستین رزمایش جهادی دامپزشکی استان یزد امروز با حضور ۱۲۰ نیروی متخصص در شهرستان های ابرکوه ، مروست و خاتم اغاز شد و سه روز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha