درخواست ایثارگران از نمایندگان مجلس چیست؟

تهران- ایرنا- تشکل‌های ایثارگران طی نامه ای به نمایندگان مجلس ضمن گلایه از کم توجهی به حوزه ایثارگران و ارائه خدمات ایشان در فرایند بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ خواستند: در فرصت زمانی باقیمانده اقدامات لازم و عاجل برای گنجاندن احکام مربوط به مسکن، واگذاری خودرو، تسهیلات و اشتغال زایی ایثارگران اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، در نامه ای که به امضای ۵۶ نفر از تشکل های ایثارگران رسیده و یک نسخه آن در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفته آمده است: بنابر اطلاعات واصله در فرآیند بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور متاسفانه حوزه ایثارگران و ارائه خدمات به ایشان شامل خدمات و تسهیلات مسکن، اشتغال و خودرو نه تنها با بی مهری نمایندگان محترم روبرو شده حتی نسبت به لایحه دولت نیز که حقوق ایثارگران در آن تعریف شده بسیار کم لطفی شده است بر همین اساس در صورت عدم اتخاذ تدابیر لازم، در سال آینده که دولت برنامه های محوری خود را بر تامین مسکن آحاد جامعه و ایجاد اشتغال بنا نهاده در این خصوص نمی توان اقدامی را متصور شد.

این در حالی است که جامعه ایثارگران به بندهای الحاقیه مصوبات کمیسیون اجتماعی دل بسته بودند تا گشایشی در راه اشتغال و تامین مسکن ایشان فراهم شود در حالیکه هیچکدام از این بندها در مصوبه کمیسیون تلفیق ذکر نشده است.

تسهیلات قرض الحسنه مسکن ایثارگران

دولت و بانک مرکزی مکلفند در اجرای ماده (۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی بر تامین مسکن هفتاد هزار نفر از مشمولان ماده ۳ مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را تامین کنند.

ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان قیمت تا سقف پانصد میلیون ریال بهره مند شده اند و تا پایان سال ۱۴۰۰ تسویه حساب کردند در صورتی که که مسکن آنها نامناسب یا نامتعارف باشد به شرط خرید یا ساخت مسکن از تسهیلات مسکن ارزان قیمت ایثارگری این قانون بهره شوند و مصادیق مسکن نامناسب و نامتعارف در چارچوب ضوابطی است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ می شود.

بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند پنج هزار فقره وام بانکی از محل سهمیه سال آینده را مجدداً برای ایثارگرانی که در سنوات گذشته از این تسهیلات استفاده کرده و اکنون فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب هستند تخصیص داده و بدون رعایت سایر شرایط برای خرید و ساخت مسکن معرفی کند.

تسهیلات قرض الحسنه واگذاری خودرو به ایثارگران

تسهیلات قرض الحسنه واگذاری خودرو به ایثارگران مبلغ هفتاد هزار میلیارد ریال از منابع جاری و سپرده قرض الحسنه شبکه بانکی در اختیار بنیاد شهید به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای خودرو به خانواده شهدا و جانبازان واجد شرایط قرار می گیرد.

اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی ایثارگران

همچنین اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی ایثارگران مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که تحت پوشش خدمات بنیاد شهید قرار دارند، در سقف حداکثر سرانه مصوب شورای پول و اعتبار به صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید اختصاص می یابد.

با عنایت به توضیحات مذکور این جانبان به عنوان تشکل های بزرگ جامعه ایثارگران ضمن اعلام نگرانی خود از این فرآیند پیش آمده و در تمسک به بند ۸ سیاستهای کلی نظام در امر «ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران» ابلاغی از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای که مسئولان امر را به شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر به ایثارگران و خانواده های آنان در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی، بیمه ای، معیشتی، اشتغال، مسکن، حقوقی، اداری، رفاهی و استخدامی با حفظ اصول عزتمندی، عدالت و روحیه خود اتکایی و شئون ایثارگری مکلف کرده اند.

از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در فرصت زمانی باقیمانده در جریان بررسی بودجه سال آینده در مجلس اقدامات لازم و عاجل برای گنجاندن احکام مربوط به مسکن، واگذاری خودرو، تسهیلات و اشتغال زایی ایثارگران اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha