۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85036676
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جشنواره‌ای با طعم غذاهای محلی برای دانش‌آموزان پردیسی

پردیس - ایرنا - جشنواره غذای سالم با حضور ۶۰ خانواده از روستاهای بخش مرکزی پردیس در مدرسه شهید شکاری روستای باغکمشِ این شهرستان با محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی روز سه شنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز سه شنبه در حیاط مدرسه شهید حسین شکاری روستای باغکمش میزهای زیادی میزبان غذاهای خوش آب و رنگ و محلی مربوط به اقوام مختلف ساکن در روستاهای بخش مرکزی پردیس به ویژه روستای باغکمش بودند.
شرط حضور در این جشواره و رقابت استفاده از مواد غذایی با ارزش تغذیه ای بالا برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کمترین استفاده از چربی، روغن های ناسالم، نمک، شکر و انواع سس های مضر، معرفی نوشیدنی های سالم و مغذی و انواع چاشنی های سالم و غذاهای سنتی و بومی و محلی بود.
قابلی پلو افغانستان، چکدرمه ترکمن صحرا در ظرف غازان، نان محلی زابل، آش دوغ اردبیل، اشکنه، حلوا، انواع کیک و دسرهای خانگی، دوغ محلی تهیه شده توسط بانوان محلی، شربت های تهیه شده از گیاهان معطر زینت بخش سفره های نخی و سنتی بود که در جشنواره غذای سالم خانواده با محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی بود.
دانش آموزان با لباس های محلی رنگارنگ در کنار مادران خود غذاهای تهیه شده را به حاضران در جشنواره معرفی و تعارف می کردند و در کنار هر غذا مواد مورد استفاده و طرز تهیه غذا با دستخط دانش آموزان قرار داشت.

این جشنواره به مناسبت اعیاد شعبانیه و به همت بخشداری مرکزی پردیس، دهیاری، رئیس و اعضای شورای اسلامی روستا، اولیای مدرسه شهید شکاری با حضور و استقبال گرم شرکت کننندگان برگزار شد.
بخشدار مرکزی پردیس در حاشیه بازدید از این جشنواره غذا، به خبرنگاران گفت: یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم مولد سازی روستا ها است و در این راستا با هدف توانمندسازی روستائیان سعی کردیم برنامه ها و جشنواره هایی را برای معرفی توانمندی های مردم برگزار کنیم.
بابک رهنما افزود: برنامه امروز با حضور ۷۳ نفر از از اهالی روستاهای بخش مرکزی و معرفی غذاها و خوراک محلی با حضور اقوام مختلف با محوریت حفظ و تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی برای دختران و بانوان روستای باغکمش برگزار شد.

بخشدار مرکزی پردیس خاطرنشان کرد: غذاهای محلی بخشی از میراث ما هستند و برگزاری جشنواره غذا راهکار مناسبی برای معرفی غذاهای سنتی به نسل جوان است.
این مسئول اضافه کرد: مصرف غذاهای فست فودی باعث شده که مردم دچار چاقی زودرس وسایر مشکلات شوند و با برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی که برای نشاط افزایی برگزار می شود، بتوانیم خانواده و به ویژه دانش آموزان دختر را با غذاهای سنتی آشنا کنیم.

وی با اشاره به حضور چهار داور برای اعلام نتایج جشنواره اضافه کرد: نماینده مرکز بهداشت و درمان ناظر بر سلامت غذا و سه داور از رستوران داران شهر پردیس حضور داشتند و بالاترین امتیاز به بهترین چیدمان و بالاترین ارزش غذایی داده شد.
بخشداری مرکزی پردیس ادامه داد: جشنواره غذای بعدی در روستای کرشت به مناسبت نزدیک شدن به ایام نوروز پیش از سال جدید برگزار خواهد شد.
مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان پردیس نیز گفت: در حال حاضر شاهد توجه خانوداه ها به غذاهای نا سالم و فست فود هستیم و با هدف آشنایی نسل جوان با غذاهای سنتی این جشنوار برگزار شده است.
مرضیه اکبری ادامه داد: برای برگزاری جشنواره های بعدی در مدارس برای هویت بخشی به دانش آموزان و آشنایی آنها با اقوام و سنت های آنها برنامه ریزی شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره از ۶ نفر از شرکت کنندگان برتر و داوران جشنواره توسط بخشداری مرکزی با اهدای لوح و هدیه تقدیر و تجلیل شدند.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha