شهردار تهران: سرانه ورزشی پایتخت با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد

تهران - ایرنا - شهردار تهران گفت: سرانه ورزش در پایتخت نسبت به ابتدای انقلاب رشد چشمگیری داشته است اما هنوز با استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم و تلاش می‌کنیم از طریق برگزاری مسابقات در محلات، ورزش را مردمی کنیم و به متن جامعه بیاوریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی عصر سه‌شنبه در سی و سومین پویش امید و افتخار و افتتاح مجموعه ورزشی شهید محمد مهرآیین و ۶ مجموعه دیگر افزود: یکی از ویژگی‌های ممتاز شهرداری تهران فعالیت در عرصه‌های ورزش همگانی، عمومی و قهرمانی است.

وی اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری افتتاح شده امکانات بی‌نظیری مانند ۳۸ مجموعه ورزشی، ۵۰۰ زمین چمن مصنوعی، ۶۱ استخر و ۵۲ سالن ورزشی دارد.

زاکانی با اشاره به اهمیت ورزش در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: وقتی از رهبر معظم انقلاب درخواست ارائه توصیه‌ای به جوانان داشتند، ایشان فرمودند تحصیل کنید، به سراغ تهذیب بروید و اهل ورزش باشید؛ زیرا سه ضلع بدن سالم، روح بزرگ و اندیشه فراخ می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی در جوانان‌ فراهم آورد؛ بر همین اساس در شهرداری در تلاش هستیم با همکاری سازمان ورزش از نوجوانان تا کهنسالان به همه کسانی که دنبال فعالیت در این حیطه هستند، خدمت شود.

وی درباره امکانات این مجموعه افتتاح شده نیز گفت: این مجموعه دارای یک سالن برای فعالیت جانبازان در رشته والیبال نشسته و بسکتبال، سه سازه برای ورزش اسکواش است و به زودی یک سالن برای ورزش‌های رزمی و ۲ استخر هم در بخش شمالی آن برای استفاده آقایان و بانوان احداث خواهد شد.

شهردار تهران افزود: در رویداد قهرمان شهر، ۷۰۰ هزار نفر در هشت رشته بخش بانوان و هشت رشته بخش آقایان با هم رقابت می‌کنند.

زاکانی درباره برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه گسترش ورزش شهری گفت: در کنار توسعه و نوسازی سالن‌های ورزشی، مساله بازسازی مجموعه‌های قدیمی را نیز مورد توجه قرار دادیم و تاکنون ۴۲ مجموعه را بازسازی کرده‌ایم. علاوه بر این، فراتر از فعالیت‌های جسمی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز شهرداری تهران برنامه دارد و در همین رابطه اخیراً جشنواره‌ای با حضور ۶ هزار شرکت کننده برگزار شده است.

بهره برداری از ایستگاه هفت تیر در خط ۶ مترو تا پایان امسال
شهردار منطقه هفت نیز گفت: بعد از اینکه عملیات اجرای خط ۶ مترو چند سال در این منطقه متوقف مانده بود، مشکلات حقوقی و مالی این طرح رفع شد و تا اواخر اسفند ماه ایستگاه هفت تیر در این خط مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نصرالله آبادیان افزود: منطقه ۶ و ۷ مقصد شمال، جنوب، شرق و غرب تهران است و توسعه آنها بر کل تهران اثر دارد، بر همین اساس مجموعه اقداماتی در منطقه هفت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما موضوع حمل و نقل عمومی است، گفت: بعد از اینکه عملیات اجرای خط ۶ مترو چند سال در این منطقه متوقف مانده بود مشکلات حقوقی و مالی این طرح رفع شد و تا اواخر اسفند ماه ایستگاه هفت تیر در این خط مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. همچنین برای اتصال بخش های میانی این خط، تست گرم آن انجام شد و در سال ۱۴۰۲ همه این ایستگاه ها مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه هفت ادامه داد: اولویت بعدی ما تکمیل طرح های نیمه تمام بود و طرح مجموعه ورزشی مهر آیین از جمله این طرح ها است و بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان ارزش کل این طرح ها است. همچنین مجموعه مطالعاتی درباره تقاطع میادین سبلان و سپاه انجام شده و در مرحله تجهیز گارگاه قرار دارد و با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ظرف یک سال به اتمام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص تقاطع میدان سپاه نیز این طرح در برنامه کمیته سیویل قرار دارد که امیدواریم این پروژه نیز قبل از سال جدید این مرحله را پشت سر بگذارد. همچنین برای ارتقای سرانه فضای سبز با ارتش جمهوری اسلامی درخصوص مجموعه پیراپزشکی با ارزش ۱۷۰ میلیارد تومان به توافق رسیدیم که مجموعه ای بیش از ۸۲۰۰ متر است و تا تابستان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

آبادیان یادآور شد: طرح های محله ای را نیز در دستور کار قرار دادیم و ۱۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ اجرایی می شود. همچنین طرحی در راستای ارتقای تاب آوری شهر به نام کانال زرین گلاب وجود دارد که بیش از ۶۰ سال از عمر آن می گذرد که توان پاسخگویی سیلاب هایی با دبی بالا را ندارد، بر همین اساس با ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار، کانال جدیدی احداث می کنیم. فعالسازی ۴۰ مجموعه ورزشی

همچنین معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از بازگشت ۴۰ مجموعه ورزشی تعطیل به چرخه فعالیت در دوره اخیر مدیریت شهری خبر داد.

محمد امین توکلی زاده تاکید کرد: در این دوره تلاش کردیم زیرساخت ها و مجموعه هایی که تعطیل و مغفول مانده بود را به چرخه استفاده شهروندان برگردانیم و با همت سازمان ورزش، ۴۰ مجموعه به چرخه برگشت و در حوزه زیر ساختی برای سال آتی نیز ظرفیت های جدیدی اضافه خواهد شد.
 

ورزش اسکواش در پایتخت توسعه پیدا می‌کند
رییس فدراسیون اسکواش با اشاره به توسعه این رشته ورزشی در محلات پایتخت گفت: با همکاری شهرداری تهران تلاش داریم این رشته را در کلانشهر تهران توسعه دهیم.

امیر عزیزی نیز در حاشیه مراسم بهره برداری از هفت طرح ورزشی در منطقه هفت تهران افزود: به همت شهرداری منطقه هفت سه سازه برای ورزش اسکواش مورد بهره برداری قرار گرفت که تلاش داریم در سایر مناطق نیز این رشته را توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: بهترین مکان برای پرورش و کشف استعدادهای ورزشی همین محلات است که در تهران بنا داریم این ورزش را توسعه دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha