۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۴۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85036902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن: آمریکا و لهستان به یکدیگر نیاز دارند/نیروهای ما در ورشو خواهند ماند

نیویورک - ایرنا- جو بایدن  رئیس جمهور آمریکا در دیدار با همتای لهستانی بر حمایت آمریکا از ورشو و کی یف تاکید کرد و گفت آمریکا و لهستان به یکدیگر نیاز دارند.

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با آندری دودا در کاخ ریاست جمهوری در ورشو گفت: آمریکا و لهستان به یکدیگر نیاز دارند.

بایدن یک روز پس از سفر غیرمنتظره خود به کی یف، پایتخت اوکراین، گفت: همانطور که به زلنسکی، رئیس جمهور (اوکراین) گفتم، می توانیم با افتخار بگوییم که حمایت ما قاطع است.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: چالش‌های زیادی پیش روی ما وجود دارد که باید با هم با آنها روبرو شویم، اما من اطمینان دارم که بر این چالش ها غلبه خواهیم کرد. روابط ما حساس هستند. من امیدوارم این روابط ادامه داشته باشند.

بایدن تاکید کرد: نیروهای ما در لهستان خواهند ماند. در حال حاضر، ما در حال ایجاد یک مشارکت راهبردی جدید هستیم.

 رئیس جمهور آمریکا پس از یک سفر مخفیانه و غیرمنتظره به اوکراین، دوشنبه‌ شب این کشور را ترک کرد و وارد لهستان شد. به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، بر اساس گزارش خبرنگارانی که در این سفر بایدن را همراهی می‌کردند، رئیس جمهور آمریکا حدود ساعت ۸ شب (به وقت محلی) از مرز لهستان عبور کرده و وارد این کشور شد.

سفر بایدن به کی‌یف پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده او به ورشو لهستان انجام شد. وی پس از ورشو، قرار است با رهبران کشورهای جبهه شرقی پیمان ناتو دیدار کند.

بایدن ابتدا توسط ایر فورس وان (هواپیمای مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا) از پایگاه اندروز در آلمان به لهستان پرواز کرد و روز یکشنبه در این کشور سوار قطاری به مقصد کی‌یف شد.

قطار شبانه به سمت اوکراین رفت و تنها چند توقف داشت تا امنیت بیشتری را تامین کند.

رئیس جمهور آمریکا پس از حدود ۵ ساعت حضور در کی‌یف، بار دیگر سوار قطار شده و این کشور را به مقصد لهستان ترک کرد.

وی این سفر رفت و برگشت ۱۰ ساعته را تنها با تعداد انگشت شماری مشاور و دو روزنامه نگار انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha