۳ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۱۵
کد خبر: 85037094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبیین شکوه تمدن اسلامی برای جوانان رسالت خطیر اساتید دانشگاه است

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تبیین شکوه تمدن اسلامی برای جوانان رسالت خطیر اساتید دانشگاه‌ها و جامعه علمی کشور است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» شامگاه سه‌شنبه در جمع اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه افسران جنگ نرم هستند، افزود: امروز با توجه به جنگ شناختی دشمنان یکی از رسالت‌های اساتید آشنا کردن جوانان با سیاست‌های دشمن در عملیات روانی و جنگ ادراکی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: آشنایی جوانان با دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و جنبه‌های مختلف استقلال و اقتدار کشور از دیگر رسالت‌های اساتید دانشگاه است که مقام معظم رهبری از این ها به عنوان جهاد تبیین یاد می کنند و این یک فریضه مهم و فوری و پادزهر سیاست‌های شیطنت آمیز دشمنان است.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته اقتدار دشمنان را در هم‌ شکسته و هیمنه پوشالی جبهه استکبار را دچار چالش و نابودی کرده، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی بازیگر فعال در عرصه‌های بین المللی است و دشمن از این مسئله عصبانی است.

وی بیان کرد: دشمنان در طول انقلاب اسلامی بعد از ناکامی در جنگ تجزیه طلبی، هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ های سخت و امنیتی، جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی، جنگ ترکیبی را علیه ملت راه انداخته که مهمترین بعد آن جنگ شناختی با ابزار فضای مجازی و روش دگرگونی در واقعیت ها و پمپاژ یاس و نا امیدی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: ضربه زدن به اقتدار کشور، جلوگیری از الگو شدن انقلاب اسلامی و متوقف کردن پیشرفت کشور از مهمترین اهداف دشمن در جنگ ترکیبی است و قطعا با هوشیاری ملت توطئه های آنها شکست خواهد خورد چراکه دشمن امروز به مرز نتوانستن در مقابل ملت ایران رسیده است.

سردار کریمی با بیان اینکه گام دوم‌ انقلاب فصل درخشش و تحقق ایران قوی در همه ابعاد است و حرکت انقلاب در گام دوم تمدنی خواهد بود، گفت: امروز اساتید دانشگاهی باید شکوه تمدن اسلامی را برای جوانان تبیین کنند.

وی تأکید کرد: قرارگاهی عمل کردن در میدان جهاد تبیین از ضرورت‌های مهم است و باید الگوی دفاع مقدس را همواره مورد توجه قرار دهیم و بهترین روش بهره‌گیری از گنجینه دفاع مقدس اردوهای راهیان نور است که در یک ماه جاری فصل این کار با برکت است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: دفاع مقدس نمایشگاهی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران است و فرهنگ مامی‌توانیم را به جوانان می‌آموزد و در سرزمین‌های نور با این ظرفیت ها و معارف آشنا می شوند.

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دروس معارف برای تقویت اردوهای راهیان نور

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی نیز گفت: اردوهای راهیان نور از طرفی اعتقادات جوانان به معارف ناب را مستحکم می‌کند و از طرفی تضمین کننده اقتدار کشور است بنابراین بهره‌گیری از این اردوها یک ضرورت مهم برای دانشگاهیان است.

حجت‌الاسلام «مهدی ایمانی مقدم» افزود: فلسفه وجود دروس معارف در دانشگاه‌ها تکامل معنوی دانشجویان است و باید از این ظرفیت برای افزایش ایمان و تقویت معنویت در دانشگاه به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های مهم امروز در دانشگاه توجه به فعالیت‌های زیرساختی در حوزه فرهنگی و تربیتی است که راهیان نور با توجه به رویکرد تبیینی که دارد از مصادیق آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha