استاندار خراسان‌شمالی: شناسایی افراد بی‌سواد وظیفه همگانی است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت:دستگاه‌های اجرایی به همراه مردم در راستای شناسایی افراد بی‌سواد تلاش کنند تا ریشه بی‌سوادی خشکانده شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در یازدهمین شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: برای بستن پرونده بی سوادی در سطح استان نیاز به شناسایی افراد بی سواد و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به تمامی تعهدات حوزه نهضت و سوادآموزی پایبند باشد افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی با اشتراک‌گذاری پایگاه‌های اطلاعاتی خود به شناسایی افراد بی‌سواد و کم سواد استان کمک کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: با تلاش مستمر در استان باید نرخ باسوادی به ۱۰۰ درصد برسد و با تدریس دروس مهارتی علاوه بر کارنامه تحصیلی برای آنها کارنامه مهارتی نیز در نظر گرفته شود.

وی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه سنگر آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت بهترین فرصت و ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی است بیان کرد: توسعه کلاس‌های قرآنی باید در دستور کار قرار گیرد.

حسین نژاد تصریح کرد: قرآن باید در تمامی شئون زندگی انسان ها حاضر باشد و در این راستا انتظار می رود که تمامی مدیران و مسوولان نظام به عنوان خادم قرآن در مسیر ترویج آموزه های قرآنی حرکت کنند تا موجب سلامتی و بالندگی جامعه شوند.

وی افزود: انس با قرآن، عترت و اهل بیت موجب سلامت فکری و معنوی جامعه و زمینه ساز تعالی جامعه اسلامی است و همه باید برای گسترش فرهنگ متعالی قرآن تلاش کنند و رسالت دستگاه آموزش و پرورش در این حوزه سنگین‌تر است.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: تمامی مدارس استان باید دارای نمازخانه باشند و مدیران دستگاه ها و ادرات هریک به نوبه خود در نماز ظهر مدارس شرکت کنند.

استاندار خراسان‌شمالی: شناسایی افراد بی‌سواد وظیفه همگانی است

افتتاح ۲ طرح ورزشی

استاندار خراسان شمالی همچنین در حاشیه این نشست به همراه مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و دیگر مسوولان مربوطه استانی از بخش ها و کارگاه های مختلف قدیمی‌ترین هنرستان فنی و حرفه ای استان( سید جمال‌الدین اسدآبادی بجنورد ) بازدید کردند.

همچنین سالن تیراندازی و زمین چمن مصنوعی هنرستان سید جمال‌الدین اسدآبادی بجنورد با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و سالن تیراندازی ۴۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha