۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85037282
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جایگاه دانشگاه سمنان در سطح بین‌المللی هزار و ۲۰۰ پله ارتقا یافت

سمنان- ایرنا- جایگاه دانشگاه سمنان در نظام رتبه‌بندی وِبومِتریکس در سطح جهانی هزار و ۲۰۰ پله و در سطح ملی ۴۳ پله ‌ارتقا یافت.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه سمنان، بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی وب‌سایت دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ از سوی پایگاه webometrics، دانشگاه سمنان توانست جایگاه خود را سطح ملی و بین‌المللی ارتقاء دهد.

بر اساس این رتبه بندی، جایگاه دانشگاه سمنان از ۲ هزار و ۹۳۱ جهانی به هزار و ۷۳۲ و از رتبه ۶۸ ملی به ۲۵ ارتقا پیدا کرد.

همچنین رتبه شاخص سرآمدی از هزار و ۲۱۱ در سال ۲۰۲۲ به هزار و ۱۷۳، در شاخص دسترسی از هفت هزار و ۴۲۱ به هزار و ۱۶۴ و در شاخص تاثیر از ۶ هزار و ۸۸۶ به ۶ هزار و ۸۷۰ ارتقاء یافت.

بر پایه گزارش رتبه‌بندی «وبومتریکس» در ژانویه سال ۲۰۲۳، دانشگاه هاروارد با بیشترین امتیاز پیشگام است و پس از آن انستیتوی تکنولوژی ماساچوست، دانشگاه استنفورد، دانشگاه کلمبیا نیویورک، دانشگاه کورنل، دانشگاه واشینگتون، دانشگاه میشیگان، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه برکلی کالیفرنیا و دانشگاه جونز هاپکینز در رتبه های دوم تا دهم قرار دارند.

نتایج آخرین رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس از طریق نشانی http://webometrics.info قابل مشاهده است.

دانشگاه سمنان هم اکنون دارای بیش از ۳۸۰ عضو هیات علمی است که از این تعداد ۳۲ نفر با مرتبه استاد تمام، ۹۹ نفر با مرتبه دانشیار، ۲۰۶ نفر با مرتبه استادیار و ۳۱ نفر با مرتبه مربی مشغول فعالیت علمی هستند.

استان سمنان بیش از ۶۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد و در نسبت دانشجو به جمعیت استان برتر کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha