ثبت‌نام بیماران خاص در معاونت درمان تأمین‌اجتماعی آغاز شد

تهران - ایرنا - معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: ثبت اطلاعات بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش این سازمان در درگاه معاونت درمان تأمین‌اجتماعی به نشانی darman.tamin.ir آغاز شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان تأمین‌اجتماعی، صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با توجه به حمایت دولت مردمی سیزدهم و مجلس شورای اسلامی از مهر ۱۴۰۱ آغاز بکار کرده و بر اساس آن پوشش مازاد بخشی از هزینه‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب‌العلاج انجام می‌شود.

معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: بیماران خاص تحت پوشش این سازمان برای بهره‌مندی از مزایای مورد نظر باید با مراجعه به سامانه پورتال معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی به آدرس darman.tamin.ir و از طریق منوی «درخواست بیمه‌شدگان» نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و بارگذاری مستندات بیماری اقدام کنند.

طبق اعلام این معاونت، در مرحله نخست بیماران خاص مبتلا به آتروفی عضلانی اسپینال (SMA)، اسکلروز لترال آمیوتروفیک (ALS)، بال پروانه‌ای (EB)، سیستیک فیبروزیس (CF)، ایکتیوزیس، نوروفیبروماتوزیس، اسکلرودرمی و نقص ایمنی اولیه و اکتسابی می‌توانند از این طریق نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، حدود ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha