برگزیدگان دومین مهرواره «قهرمان من» در جزیره هرمز معرفی شدند

بندرعباس – ایرنا – آیین پایانی دومین مهرواره استانی فرهنگی هنری و ادبی «قهرمان من» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان روز چهارشنبه با معرفی ۲۷ برگزیده در جزیره هرمز به کار خود پایان داد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، انقلاب اسلامی با نام امام خمینی(ره) زنده است و مقاومت با نام شهید سلیمانی؛ قهرمانی که چون مرغ در قفس، عمری در به در پی شهادت بود.

مقام معظم رهبری در بیان جایگاه قهرمانان ایرانی فرموده‌اند: «پهلوانی در تاریخ گذشته‌ی ما توأم با گذشت و فداکاری و مردانگی و جوانمردی است. ما برای احیای همین روح جوانمردی هم که هست، بایستی آن فرهنگ را در جامعه رشد بدهیم و پرورش بدهیم»

و حاج قاسم قهرمان بدون مرز که مرزها فقط او را می‌شناسند چون او بود که برای قداست حریم‌شان در مقاومت خالصانه قیام کرد.

در طول تاریخ کم نیست اتفاقاتی که منشاء آن روحیه جوانمردی و قهرمانی است و بدون ‌شک معرفی قهرمانان ملی کشور به قشر کودک و نوجوان، می‌تواند در الگوسازی برای این گروه سنی بسیار اثرگذار باشد.

دومین مهرواره «قهرمان من»؛ تکریم مجاهدت قهرمانان ایران

با توجه به این موضوع، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزیره هرمز دومین مهرواره فرهنگی، ادبی و هنری «قهرمان من» را با هدف تکریم شخصیت و مجاهدت قهرمانان ایران اسلامی به ویژه سردار سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» و آشنایی بیشتر دانش آموزان با شخصیت این بزرگ‌مرد تاریخ ایران برگزار کرد.

«قهرمان من» عنوان مهرواره‌ای است که فراخوان آن از ۱۲ دی امسال یک روز قبل از سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در مراکز فرهنگی هنری استان هرمزگان و مدارس جزیره هرمز در موضوعات «قهرمان من»(قهرمان زندگی شما چه کسی است؟) و «معرفی شخصیت و رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» آغاز و تا پنجم بهمن‌ماه امسال ادامه داشت.

دلنوشته ویژه گروه‌های سنی نوخوان (۷ و ۸ سال) و نونهال (۹ تا ۱۱ سال)، نقاشی گروه‌های سنی نوخوان (۷ و ۸ سال) و نونهال (۹ تا ۱۱ سال)، نامه‌نگاری ویژه گروه‌های سنی نونگاه (۱۲ تا ۱۴سال) و نوجوان (۱۵ تا ۱۸سال) و تولید پادکست قالب‌های اعلام شده در این فراخوان بود.

«هرمز» سرزمین الگوها و نماد ایستادگی و مقاومت ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین مهرواره «قهرمان من» در جزیره هرمز طی سخنانی اظهارکرد: قهرمانی، جوانمردی، پهلوانی از اصولی است که در تمام انسان‌ها به صورت فطری وجود دارد و در صورت پرورش یافتن، به انجام کارهای بزرگی منجر می‌شود.

پروین پشتکوهی افزود: آثار هنری و ادبی، صفت قهرمان را عمق می‌بخشد و بدون ‌شک پاسداشت این رشادت‌ها می‌تواند آینه‌ای فراروی نسل‌های آینده باشد.

وی معرفی قهرمانان ملی به قشر کودک و نوجوان را در الگوسازی برای این گروه سنی اثرگذار دانست و ادامه داد: با توجه به این موضوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «جزیره هرمز» اقدام به برگزاری دومین مهرواره فرهنگی، ادبی و هنری «قهرمان من» کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان اظهار کرد: در کوچه کوچه جزیره هرمز نام یک قهرمان متبلور بوده و هرمز سرزمین الگوها بوده و نماد ایستادگی و مقاومت ایران همچنان پابرجا بوده از این رو کودکان و نوجوانان این جزیره رنگین کمانی با شناخت و درک زندگی این قهرمانان برای آینده بهتر جزیره خود کوشش کنند که جهادی ارزنده است.

پشتکوهی ادامه داد: مهرواره قهرمان من با هدف تکریم شخصیت و مجاهدت قهرمانان ایران اسلامی از جمله سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» و شهیدان «موسی درویشی» و خواهرشان «شهیده فاطمه نیک» و معرفی قهرمانان هر منطقه به عنوان الگوی برتر برگزار شد.

وی «توسعه و ترویج فرهنگ جوانمردی و قهرمانی»، «توسعه و تعمیق دیدگاه در کودکان و نوجوانان»، «توجه دادن کودکان و نوجوانان به آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی موجود در منابع شفاهی و مکتوب مانند نیکی، جوانمردی، آزادگی، فروتنی، صبر، صلح و وطن دوستی» و «ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه» را بخشی دیگری از هدف‌گذاری‌های این مهرواره اعلام کرد.

معرفی برگزیدگان

در پایان مهرواره استانی «قهرمان من» در جزیره هرمز ۲۷ برگزیده این دوره در بخش‌های نقاشی، دلنوشته، نامه‌نگاری و پادکست معرفی شدند.

در بخش نقاشی نوخوان «فاطمه زرنگاری» و «علیرضا زارعی» هر دو از کانون هرمز،«مبینا محمودی» و «پردیس رضایی» از کانون کوی پلیس بندرعباس معرفی شدند.

در بخش نقاشی نونهال نیز «فاطمه سلامتی هرمزی» از کانون هرمز، «زهرا حسینی» از کتابخانه پستی بندرعباس، «مهلا معماری» از کانون زیباشهر بندرعباس و «روژان مشفقی» از مجتمع آفرینش بندرعباس برگزیده معرفی شدند.

داوران این مهرواره در بخش دلنوشته نوخوان، «تسنیم رمشکی‌زاده» از کانون پارک لاله بندرعباس، «لیلی صالحی» از کانون بستک، «زهرا اسلامی،مهدیه حسین‌پور و محمد نساجی» هرسه از کانون هرمز انتخاب کردند و در بخش دلنوشته نونهال نیز «سیدرضا امیردوست» از بندرخمیر، «مریم ملک زاده» از بستک، «حدیث زرنگاری» و«ام‌البنین لیاقت» هر دو از کانون جزیره هرمز معرفی شدند.

امیرحسام مقبلی از مجتمع آفرینش بندرعباس، «فردوس جوان جان» از بستک، «امیرحسین ملاحی»، «علیرضا اوج هرمزی» و «هانیه خبر» هر سه از جزیره هرمز نیز در بخش نامه‌نگاری نونگاه و «امیرحسین مقبلی» از مجتمع آفرینش بندرعباس و «زینب علی نجاتی» از کانون هرمز معرفی شدند.

داوران در بخش پادکست نیز «امیرحسام مقبلی» از مجتمع آفرینش بندرعباس، «فاطمه جستو» از کتابخانه پستی بندرعباس و «راضیه درویشی»از میناب به عنوان برگزیدگان این دوره از مهرواره استانی «قهرمان من» کانون پرورش فکری هرمزگان معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha