حضور غیر بومی‌ها در نمایشگاه‌های بوشهر ۱۶۰ میلیارد تومان عاید این استان کرد

بوشهر - ایرنا -  مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر گفت: غرفه‌داران غیر بومی ۱۵ عنوان نمایشگاه‌ برپا شده در سال جاری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان به عرصه‌های مختلف بازار بوشهر وارد کرده‌اند.

حسین نامور روز سه‌شنبه در حاشیه نشست توسعه صادرات غیر نفتی استان بوشهر در گفت‌وگو خبرنگار ایرنا اعلام کرد: امسال تاکنون حدود ۲ هزار غرفه نمایشگاهی در بوشهر برپا شده است که تاثیر مالی و روانی مثبتی بر اقتصاد این استان داشته است.

وی افزود: چهار تا پنج هزار نفر در غرفه‌های نمایشگاهی امسال بوشهر فعالیت کردند که نیمی از آنها غیر بومی بودند که هر یک به طور میانگین پنج روز در این استان اقامت داشته‌اند.

نامور ادامه داد: با احتساب برپایی ۱۵ نمایشگاه و اقامت بیش از ۲ هزار غرفه دار غیر بومی در این استان و هزینه حمل و نقل کالا و دیگر هزینه‌ها، می‌‎توان نتیجه گرفت که بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه از این رهگذر به اقتصاد بوشهر کمک شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر اعلام کرد: حدود ۱۲۰ هزار نفر از نمایشگاه‌های امسال بوشهر بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هم افزایی دستگاه‌های اجرایی سبب ارتقای سطح کیفی این نمایشگاه و کسب رضایتمندی نسبی برای مردم و فعالان اقتصادی شد، اظهار کرد: هر چه به سمت برپایی نمایشگاه‌های تخصصی با کیفیت حرکت کنیم، اثرگذاری این رویدادها در رشد اقتصادی استان بوشهر بیشتر خواهد شد.

نامور با اشاره به تقویم پیشنهادی نمایشگاه‌های استان بوشهر برای سال پیش رو، گفت: غیر از نمایشگاه‌های برگزار شده چند عنوان نمایشگاه جدید نیز به تقویم نمایشگاهی سال آینده استان اضافه شده است که بیشتر مبتنی بر ظرفیت‌های مزیتی این استان است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دریایی یکی از عنوان‌های نمایشگاهی جدید است که به عنوان یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر به صورت تخصصی برچا می‌شود.

نامور گفت: نمایشگاه لجستیک، تجارت و حمل و نقل دریایی و نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی از دیگر نمایشگاه‌های تخصصی افزوده شده به تقویم استان بوشهر عنوان و بیان کرد: یکی از ضعف‌های بوشهر در برپایی نمایشگاه‌ها این است که بسیاری از واحدهای تولیدی آن در نمایشگاه‌ها حضور پیدا نمی‌کنند اما برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان تاثیر بالایی در این زمینه دارد و در تولید و صنعت نقش آفرینی می‌کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر اضافه کرد: نمایشگاه تجهیزات و سلامت پزشکی، نمایشگاه طلا و جواهرات و نمایشگاه توانمندی‌های تعاون از دیگر عنوان‌های اضافه شده به تقویم نمایشگاهی استان بوشهر است.

وی با تاکید بر تاثیر نمایشگاه‌های تخصصی در اقتصاد استان بوشهر، گفت: از ۳۲ عنوان نمایشگاه‌های پیشنهاد شده برای سال آینده ۲۵ مورد تخصصی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha