معاون بنیادمسکن استان تهران: ۱۰۰میلیاردتومان برای بازنگری طرحهای روستایی مصوب شد

شهرری - ایرنا - معاون عمرانی بنیاد مسکن استان تهران گفت: مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی برای بازنگری در وضعیت روستاهای استان تهران مصوب کرده است.

علی خوئینی روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون منتظر تخصیص این اعتبار هستیم اما با این وجود کار بازنگری در تعدادی از روستاهای استان تهران را آغاز کرده ایم.

وی یادآورشد: علاوه بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب مجلس شورای اسلامی از اعتبارات محرومیت زدایی، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در سفر اول رئیس جمهور به استان تهران که در خرداد امسال انجام گرفت نیز برای بازنگری در وضعیت روستاهای این استان مصوب شده است.

خوئینی با بیان اینکه اکنون کار مطالعه برای بازنگری در طرح هادی و محدوده ۱۵۰ روستای استان تهران در دست اجراست، اظهارداشت: بازنگری در وضعیت روستاها باید به تناسب جمعیت و شرایطی که دارند، انجام شود. علاوه بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب مجلس شورای اسلامی از اعتبارات محرومیت زدایی، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در سفر اول رئیس جمهور به استان تهران که در خرداد امسال انجام گرفت نیز برای بازنگری در وضعیت روستاهای این استان مصوب شده است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان تهران با بیان اینکه ۲۸۴ روستای این استان در حریم شهرهای آن قرار گرفته اند، گفت: برای بازنگری در وضعیت عمرانی برخی روستاها محدودیت قانونی داریم که مانع از پیش بینی طرح های توسعه ای برای آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: برخی روستاها به کانون مهاجرت تهرانی ها به تبع افزایش اجاره بهای مسکن در پایتخت تبدیل شده اند و تراکم جمعیت آنها رو به افزایش است.

خوئینی تاکید کرد: این وضعیت افزایش مهاجرت و جمعیت در اغلب روستاهای استان تهران مشهود است و انتظار می رود قانونگذار در برنامه هفتم توسعه این مساله را به طریقی حل کند.

استان تهران با وسعتی حدود ۱۳٬۶۸۸ کیلومتر مربع در شمال ایران و در جنوب بخش مرکزی رشته کوه البرز قرار دارد. جمعیت این استان که پرجمعیت‌ترین استان کشور است، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۳٬۲۶۷٬۶۳۷ نفر بوده که ۱۲٬۴۵۲٬۲۳۰ در نقاط شهری و ۸۱۴٬۶۹۸ در نقاط روستایی ساکن هستند. با وجود اینکه استان تهران تنها ۰٫۷۸ درصد مساحت ایران را دربرگرفته اما ۱۶ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده‌ است.شهر تهران بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور ، مرکز این استان است. استان تهران که صنعتی‌ترین استان ایران است، از لحاظ تولید ناخالص داخلی در رتبه یک کشوری قرار دارد . سهم تولید ناخالص بخش کشاورزی در این استان یک، صنعت ۲۲ و خدمات ۷۷ درصد بوده‌است. استان تهران همچنین مرکز تلاقی راه‌های ارتباطی ایران (خطوط راه‌آهن، جاده ای و هوایی) است. تمرکز موسسات مالی، اعتباری و بانکی در شهر تهران است.

شهر تهران بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور ، مرکز این استان است. استان تهران که صنعتی‌ترین استان ایران است، از لحاظ تولید ناخالص داخلی در رتبه یک کشوری قرار دارد . سهم تولید ناخالص بخش کشاورزی در این استان یک، صنعت ۲۲ و خدمات ۷۷ درصد بوده‌است. استان تهران همچنین مرکز تلاقی راه‌های ارتباطی ایران (خطوط راه‌آهن، جاده ای و هوایی) است. تمرکز موسسات مالی، اعتباری و بانکی در شهر تهران است.

معاون بنیاد مسکن استان تهران:۱۰۰میلیاردتومان برای بازنگری طرحهای روستایی مصوب شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha